هواوی: سیاست تحریم راه به جایی نمی برد

به گزارش خط رند ۹۱۲ مدیرعامل شرکت هواوی ضمن اشاره به موفقیت های روز افزون هواوی در سال های اخیر، خاطرنشان کرده است که فشار و تحریم های آمریکا چالش برانگیز نخواهد بود چون که این شرکت به موفق شدن در بحران عادت دارد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، رن ژنگ فی، مدیرعامل شرکت هواوی اخیرا با مصاحبه و گفت وگویی با گزارشگر وب سایت سی نت عنوان کرده است که هواوی که در سال های اخیر به موفقیت های بی شماری در زمینه تکنولوژی موبایل و همینطور توسعه زیرساخت های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G دست یافته است، از تلاش های خصمانه بعضی از شرکت ها و کشورهای جهان همچون ایالات متحده آمریکا هیچ واهمه ای نخواهد داشت چونکه تابحال هم به همین منوال به موفقیت های بزرگی نائل آمده و به عبارتی دیگر، تحریم و تحریک سایر کشورها به عدم همکاری با آن، هیچگاه چیز جدیدی نبوده و می توان اظهار داشت که این شرکت در واقع به شرایط بحرانی عادت کرده است.
بدون شک یکی از جنجال برانگیزترین اخبار حوزه فناوری در طول یک سال قبل مربوط به اتهامات دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ضد شرکت چینی هواوی و اعمال تحریم و محدودیت های مختلف برای آن بوده است.
هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه کننده موبایل در جهان به حساب می آید، از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی از جانب رئیس جمهور آمریکا و خیلی از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و خیلی از این کشورها شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام نموده بودند.
رن ژنگ فی، در ادامه اظهارات خود تاکید کرده است که تحریم، محدودیت و سیاست های تحریک آمیز دولت آمریکا راه به جایی نخواهد برد و مدتهاست که تاریخ انقضای این گونه اقدامات خصمانه در جهان به سر آمده است.
وی اظهار داشت: ما امیدواریم که بتوانیم بزودی از در مذاکره وارد شده و باری دیگر قدم به تمامی بازارهای جهان حتی ایالات متحده آمریکا گذاشته و برای توسعه زیرساخت های شبکه ۵G و عرضه سایر خدمات و محصولات جدید خود آماده شویم.
خیلی از کارشناسان و تحلیل گران اعتقاد دارند که آمریکا در تلاش است تا با کنار زدن هواوی از بازارهای جهانی موبایل مجال بیشتری برای رقابت با سامسونگ بعنوان بزرگترین تولیدکننده و عرضه کننده گوشیهای هوشمند در جهان پیدا کند چونکه هواوی در سال های اخیر با سبقت از اپل، عنوان دومین شرکت پرفروش در عرصه گوشی هوشمند را از اپل ربوده و به خود مختص کرده است.