نخستین گوشی ۵G سونی کدام است؟

به گزارش خط رند ۹۱۲ بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که اکسپریا ۶ به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند مجهز به شبکه ۵G سونی خواهد بود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با عنایت به محوبیت و گسترش روز افزون شبکه نسل پنجم اینترنت همراه معروف به شبکه ۵G، خیلی از شرکت های تولیدکننده موبایل به سمت و سوی توسعه و تولید دستگاههای مجهز به قابلیت پشتیبانی از این شبکه روی آورده اند.
سونی هم بعنوان یکی دیگر از غول های تکنولوژی فعال در توسعه و تولید موبایل، در تلاش است تا با طراحی و ساخت یک مدل گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G، از سایر رقبای قدرتمند خود همچون سامسونگ، ال جی، هواوی و اپل عقب نیفتد و با عرضه محصولات مذکور سهم هرچند اندک خویش را در بازارهای جهانی حفظ کند.
کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری اخیرا برآورد و اعلام نموده اند که اکسپریا ۶ به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند مجهز به شبکه ۵G توسعه داده شده توسط شرکت سونی خواهد بود.
آنها در ادامه پیشبینی های خود که در گزارش وب سایت gsmarena آمده است، همینطور عنوان کرده اند که این محصول به تراشه پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز خواهد بود.
گفته می شود این محصول در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.
از آنجائیکه اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان انتشار یافته و کاربران بسیاری هم در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت اند.