ارتباطات سیستان و بلوچستان برقرار شد

خط رند ۹۱۲: مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان رفع قطعی ارتباطات در بعضی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، اعلام نمود که وضعیت ارتباطات حال حاضر این استان، سفید است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، مهرداد ترابیان درباره وضعیت ارتباطات در مناطق سیل زده کشور با اشاره به این که از ظهر ۲۲ دی ماه وضعیت ارتباطات در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان به صورت نرمال برگشته است، اظهار داشت: وزارت ارتباطات بعنوان یکی از اولین مجموعه های خدمات رسانی است که توانسته خدمات خودرا در منطقه به حالت عادی بازگرداند.
وی ادامه داد: در شهرستان های قصرقند، نیکشهر، فنوج و شهر پیشین به سبب قطع برق و تخریب فیبر نوری ارتباطات قطع شده بود که بلافاصله با بازسازی فیبر نوری منطقه وضعیت استان سیستان و بلوچستان از نظر ارتباطات الان سفید است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات، با اشاره به این که سایت های ارتباطی در زمان قطعی برق از باطری های خود استفاده می نمایند، اظهار داشت: این باطری ها تا ۴ ساعت پس از قطعی برق توان دارند و در صورت ادامه قطعی برق، ارتباطات مبتلا به اختلال می شود.
ترابیان درباره وضعیت مناطق سیل زده استان هرمزگان نیز اظهار داشت: شهر لیردف در این استان به سبب تخریب راه های دسترسی و قطعی برق گرفتار قطعی ارتباطات است و از امروز بامداد نیز تجهیزات اضطراری ارسال شده به این منطقه در انتظار ایجاد جاده دسترسی هستند و در صورت مهیا شدن دسترسی، ارتباطات این شهر نیز متصل می شود.
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، وی درباره میزان خسارت سیل اخیر به زیرساخت های ارتباطی در مناطق سیل نیز اضافه کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت ها نشده است.
اما وزیر ارتباطات هم با انتشار توییتی اعلام نمود که “سیستان و بلوچستان تنها نیست. ارتباطات به شرایط عادی بازگشته، از ۶ بامداد فردا و برای ۲روز اینترنت موبایل در همه ی استان رایگان است و حدود ۱میلیاردتومان در وزارت ارتباطات برای تقدیم به سیل زدگان جمع کردیم. مخلص و کوچک مردم بزرگ و عزیز سیستان وبلوچستان و همه با هم در خدمت آنها هستیم”.

منبع: