به صورت آزمایشی؛ نخستین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو پرواز کرد

به گزارش خط رند ۹۱۲ هواپیمای ۷۷۷ ایکس بوئینگ که مجهز به بزرگترین موتور جت دو قلوی جهان است، پرواز آزمایشی خویش را در روز شنبه با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از سی ان بی سی، ۷۷۷ ایکس نسل جدیدی از هواپیماهای پهن پیکر به حساب می آید که بوئینگ امیدوار است با رونمایی از آن خاطره تلخ سقوط دو هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت به دلیل نقص فنی به فراموشی سپرده شود.
ابتدا قرار بود پرواز این هواپیما در روز پنج شنبه یا جمعه صورت بگیرد. اما شرایط بد جوی این پرواز را به تأخیر انداخت. در نهایت این هواپیما از اورت واشنگتن به هوا بلند شد و پس از چهار ساعت پرواز در نزدیکی سیاتل به زمین نشست. مقرر است برای کسب اطمینان از ایمنی این هواپیما طی سال ۲۰۲۰ آزمایش های دیگری بر روی هواپیمای مذکور صورت بگیرد.
بوئینگ به دلیل برخی مشکلات فنی موتورهای GE۹X تولیدی جنرال الکتریک که در ۷۷۷ ایکس نصب شده، پرواز آزمایشی هواپیمای مذکور را یک سال به تأخیر انداخته بود. قطر فن موتور این هواپیما به ۳.۳ متر می رسد که در نوع خود بی نظیر است. این هواپیما ظرفیت حمل ۴۲۶ مسافر را دارد.
طول بال های این هواپیما در مجموع به بیشتر از ۷۱ متر می رسد و قابلیت تاشوی بال های مورد اشاره باعث می شود که این طول حداکثر به میزان ۶ متر کاهش پیدا کند. این امر عبور ۷۷۷ ایکس را از برخی مسیرهای فرودگاهی که دارای محدودیت هایی هستند، تسهیل می کند.
قیمت هر یک از این هواپیماها ۴۲۲.۲ میلیون دلار بوده و بوئینگ تاکنون سفارش خرید ۳۴۴ واحد از آنها را دریافت کرده که بیشترین میزان سفارش خرید مربوط به هواپیمایی امارات است.