اسکنر سه بعدی بدن ایران ساخت شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید و ساخت اسکنر سه بعدی بدن شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، اسکنر سه بعدی بدن می تواند بخش های مختلف بدن انسان را با جزئیات کامل ظرف چند ثانیه ثبت و ضبط کند. اسکنر سه بعدی قابلیت این را دارد که با رنگ های گوناگون و هم مش بندی، نقاط مختلف بدن انسان را به دست آورده و شکل بدن را مشخص نماید.
اسکنرهای سه بعدی بدن در بررسی روند تغییرات بدن در زمینه های مختلف پزشکی و حتی طراحی و دوخت لباس بسیار پرکاربرد شده اند. این اسکنرها در ابتدا بیشتر جهت استفاده در طراحی و دوخت لباس استفاده می شد ولی به مرور و با پیشرفت این تجهیزات از این اسکنرها برای مراقبت های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
محمد صادق شاه آبادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی با فناوری نوین پردازش تصویر فعالیت دارد درباره «اسکنر سه بعدی بدن » اظهار داشت: این اسکنر می تواند مدل سه بعدی بدن را بدست آورد. این دستگاه از دو بخش سکوی گردان و برج حسگر تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: بعد از ایستادن فرد بر روی سکوی گردان، حسگر سه بعدی روشن شده و سکوی گردان آغاز به چرخش می کند تا حسگر تمام نقاط بدن شخص را ثبت و ضبط کند و در آخر نرم افزار آنیا مدل سه بعدی بدن شخص را نمایش می دهد. اسکنر سه بعدی فالکونیکس، سیستم بازسازی مدل سه بعدی از تصاویر دو بعدی به روش فتوگرامتری است. اسکنر سه بعدی تابانوس و همینطور مرلینو، سیستم اندازه گیری کرنش به روش فتوگرامتری از دیگر تولیدات این شرکت است.
وی بیان نمود: کشورهای اصلی تولیدکننده این تجهیزات آمریکا، آلمان و روسیه هستند.
این فعال فناور اضافه کرد: نمونه تولید شده این شرکت با محصول مشابه آمریکایی به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری قابل رقابت است علاوه بر این محصول این شرکت قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را هم دارد.
شاه آبادی درباره قیمت تمام شده این محصول و قیمت محصول آمریکایی اظهار داشت: قیمت تمام شده محصول تولیدی این شرکت حدود ۳۹ میلیون تومان و قیمت نمونه مشابه آمریکایی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.