هوش مصنوعی متون قدیمی ویکی پدیا را بازنویسی می کند

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران یک سیستم ˮهوش مصنوعیˮ ساخته اند که می تواند بطور خودکار متون قدیمی در ویکی پدیا را بازنویسی کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، این سیستم که ساخت پژوهشگران دانشگاه “ام آی تی” است، بطور خودکار جملات قدیمی و منسوخ در ویکی پدیا را بازنویسی می کند.
از آنجائیکه کاربران گوناگونی متون مورد نظر را خودرا به ویکی پدیا وارد می کنند، سیستم هوش مصنوعی ساخت پژوهشگران “ام آی تی”، لحن انسانی متن را حفظ می نماید. بطوریکه با خواندن متن بروزرسانی شده، ناهماهنگی در متن به وجود نمی آید.
این سیستم که مبتنی بر “یادگیری ماشین” است، به نحوی آموزش دیده شده که می تواند تفاوت میان جملات یک مقاله در ویکی پدیا با جملاتی که مدعی شده بروزرسانی شده اند را درک کند.
“یادگیری ماشین” یکی از شاخه های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی است که به تنظیم و اکتشاف شیوه ها و الگوریتم هایی می پردازد که برمبنای آنها کامپیوتر ها و سامانه ها توانایی یادگیری پیدا می کنند.
اگر سیستم مذکور تناقضی میان این دو جمله پیدا کند، کلماتی که باید همچون حذف شوند و کلماتی که باید باقی بمانند را شناسایی می کند.
بعد از آن، یک چهارچوب رمزگذار- رمزگشا تصمیم می گیرد که چگونه جملات ویکی پدیا را بازنویسی کند.
همچنین، این سیستم هوش مصنوعی می تواند برای تکمیل مجموعه داده ها استفاده گردد. بدین سان دقت و صحت متون در ویکی پدیا هم افزایش می یابد.
هنوز این سیستم آماده استفاده نیست و اگر پژوهشگران آنرا اصلاح کنند، ممکنست برای ایجاد ویرایش های جزئی در ویکی پدیا، مقاله های خبری و یا سایر اسناد مفید باشد.

منبع: