درآمدزایی اپل زیر تیغ کرونا !

خط رند ۹۱۲: اپل اخیرا با انتشار اطلاعیه ای از افت شدید درآمدزایی این شرکت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش تقاضا در چین آگاهی داده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اپل اخیرا با انتشار اطلاعیه ای کم سابقه خطاب به سرمایه گذاران و سهام داران خود اعلام نموده است که تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا قادر نخواهد بود به پیشبینی های صورت گرفته درباره کسب درآمد و سودآوری های خود در سه ماهه اول و دوم سال مالی ۲۰۲۰ برسد، چونکه تقاضای محصولات مختلف به ویژه گوشیهای آیفون در چین که بدون شک یکی از بزرگترین بازارهای فروش برای این غول تکنولوژی آمریکایی به شمار می رفت، به شدت پایین آمده است. از سوی دیگر، تولید کارخانه فاکسکان که تولیدکننده اصلی گوشیهای آیفون اپل به حساب می آید، به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و با محدودیت های فراوانی روبرو شده است.
ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش تابحال جان بالغ بر ۲۰۰۰ نفر را در چین گرفته و بیشتر از ۷۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف جهان مبتلا کرده است.
هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و سایر مناطق شرق آسیا، سازمان بهداشت جهانی با بیان وضعیت اضطراری در جهان از تمامی شهروندان کشورهای مختلف درخواست نمود که از هرگونه سفر غیر ضروری به مناطق پرخطر اجتناب کنند.
همینطور خیلی از شرکت های بزرگ فعال در حوزه های مختلف همچون تکنولوژی و خودروسازی هم دفاتر و کارخانه های خویش را تا اطلاع ثانوی در چین تعطیل کردند. بدین ترتیب تولید و عرضه محصولات مختلف تکنولوژی هم به شدت در این بازه زمانی کاهش یافته است.

منبع: