تجهیزات بیمارستانی آمریکا به راحتی قابل هک هستند

خط رند ۹۱۲: بررسی های مؤسسه پالو آلتو نتورکس نشان میدهد خیلی از تجهیزات و سیستم های بیمارستانی به سبب استفاده از سیستم عامل های قدیمی و به روزنشده بسادگی قابل هک هستند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از سیلیکون، این مؤسسه آگهی داده که بخش بهداشت و درمان آمریکا به سبب بی توجهی به به روز کردن سیستم عامل های ابزار و تجهیزات مورد استفاده خود در شرایط وخیمی به سر می برد.
شرکت های فناوری معمولاً پس از چند سال سیستم عامل ها و نرم افزارهای قدیمی خودرا بازنشسته می کنند و برای به روزکردن آنها وصله های امنیتی جدید عرضه نمی کنند. این در حالیست که معمولاً لطمه پذیری های امنیتی جدیدی در این سیستم عامل ها و نرم افزارها شناسایی می شود که هکرها از آنها برای سرقت اطلاعات بهره می گیرند.
بسیاری از تجهیزات و ابزار بیمارستانی مانند دستگاه های اشعه ایکس و ام آر آی و نیز اسکنرهای CAT معمولاً با چنین مشکلاتی مواجهند. متداول ترین سیستم عامل های قدیمی مورد استفاده در بیمارستان ها عبارتند از ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا و ۷ که پشتیبانی مایکروسافت از تمامی آنها به انتها رسیده است.
از هر ۵ ابزار و تجهیزات تصویربرداری پزشکی بررسی شده توسط این مؤسسه در آمریکا چهار ابزار از سیستم عامل های قدیمی به روزنشده استفاده می کردند. همین طور از ۱.۲ میلیون وسیله بیمارستانی متصل به اینترنت، ۸۳ درصد مجهز به نرم افزارهای قدیمی بوده اند.

منبع: