عضو کمیته علمی کرونا خبر داد نتیجه بررسی چند دارو روی کرونا تا ظهر مشخص می شود

به گزارش خط رند ۹۱۲ عضو کمیته علمی کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه نتیجه تست داروهای کرونا تا ظهر امروز مشخص می شود، اظهار داشت: این داروها، داروهای بیماری های دیگر است و داروی خاصی تولید نشده است.

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از دو هفته گذشته تست داروهای در رابطه با کرونا شروع شده است، اظهار نمود: امروز تا ظهر نتیجه تست این داروها مشخص خواهد شد.
عضو کمیته علمی داروی کرونا با اشاره به اینکه داروها در حال آزمایش بوده و متخصصان در حال تحلیل آن هستند، اظهار داشت: یک مدلی در پزشکی وجود دارد و اگر یک گروه نسبت به گروه دیگر به صورت واضح بهبودی بهتری داشته باشند و پزشکان بر مبنای آمار آنرا، تأیید کنند یعنی دارو اثر کرده است.
به گفته قانعی، حالا گروه تحلیل در حال کار هستند، اظهار داشت: ما فعلاً داروی خاصی تولید نکرده ایم که بگوییم مخصوص کرونا است؛ اساساً هیچ داروی خاص کرونا، نه در دنیا، نه در ایران و نه در آمریکا تولید نشده است. آنچه که مسلم است این است که داروهای موجود بیماری های دیگر در حال تست هستند که روی بیماری کرونا اثر دارند یا خیر.
وی تصریح کرد: داروی تولید شده مخصوص بیماران کرونایی در دنیا نداریم و همه داروهایی که در کشور ما برای بیماری های دیگر تاییدیه دارند در حال بررسی برای تاثیر روی بیماری کرونا است.
قانعی اظهار داشت: تاثیر چندین دارو روی کرونا در حال بررسی است.
قانعی با اشاره به اینکه این داروها مجوز مصرف داشته اند و در صدد هستیم ببینیم این داروها روی کرونا تاثیر دارد یا خیر، تصریح کرد: در واقع هیچ داروی خاص کرونا در دست تولید نیست و تولید آن احتمالاً تا یک سال دیگر طول بکشد.
وی در مورد تولید دستگاه های مورد نیاز توسط شرکتهای دانش بنیان در بخش های آی سی یو که حالا هم برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد اظهار داشت: این دستگاه ها مختص بیماری کرونا نیست و تابحال در بخش های آی سی یو قرار می گرفته و دستگاه های کمک کننده برای بیماران کرونا هستند.
به گفته قانعی، اگر شرکتها بتوانند این دستگاه ها را تولید کنند هزینه ها را کم می کنند ولی تولید این دستگاه ها یک سال به طول می انجامد؛ اگر هم شرکتی طرحی عرضه کرده باشد معاونت علمی و فناوری آنرا مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: