رشد ۱۴ و نیم درصدی بازار ساعات هوشمند تا سال ۲۰۲۵

خط رند ۹۱۲: اخیرا کارشناسان برآورد و چشم انداز جدیدی از بازار ساعات هوشمند در بازه زمانی سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میلادی را منتشر نموده اند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری اخیرا با بررسی دادههای منتشره از تولید، میزان فروش و عرضه ساعتهای هوشمند در بازارهای جهانی، گزارش جدیدی را منتشر نمودند که نشان دهنده چشم انداز پنج ساله یکی از وضعیت بازار جهانی این گجت های هوشمند و محبوب است.
طبق این گزارش که در وبسایت mordorintelligence آمده است، میزان فروش و عرضه ساعتهای هوشمند در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۷.۳۴ میلیون دستگاه بوده است که طبق پیشبینی ها انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ میلادی به عدد ۱۱۷.۵۱ میلیون دستگاه ساعت هوشمند برسد؛ این بدان معناست بازار ساعتهای هوشمند در بازه زمانی ۵ ساله تا ۲۰۲۵ میلادی رشدی معادل ۱۴.۵ درصد را تجربه خواهد نمود.
پیش تر نیز گزارش های منتشره از طرف شرکت تحقیقاتی راک هلث نشان می داد که بازار ساعتهای هوشمند در سال ۲۰۱۷ با یک رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال پیش از آن روبرو شده و در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۳۳ درصد افزوده شده است.
آنها همینطور در گزارش خود اعلام نمودند که بیشتر مشتریان و کاربران ساعتهای هوشمند به منظور پیگیری و ردیابی هوشمند مسائل مربوط به سلامت آنها همچون ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن خون به سمت و سوی خریداری و استفاده از آنها روی آورده اند و کاربردهای ورزشی و فیتنس برای آنها در اولویت دوم قرار دارد.
ساعتهای هوشمند که در سال های اخیر به شدت مورد محبوبیت و استقبال کاربران و علاقمندان به حوزه فناوری واقع شده اند، یکی از جدید ترین محصولاتی هستند که در بازار برخی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و شرق آسیایی فروش موفقیت آمیزتر و بهتری را برای خود به ثبت رسانده است.
آمریکای شمالی یکی از بزرگترین بازارهای فروش ساعتهای هوشمند و گجت های پوشیدنی در جهان به حساب می آید.
همچون سرمداران و پیشگامان تولیدکننده ساعتهای هوشمند در جهان می توان به شرکت های اپل، سامسونگ، گارمین، فیت بیت، فسیل، شیائومی و هواوی اشاره نمود که با عرضه و ارائه نسل های جدیدی از ساعتهای هوشمند اهتمام دارند برای کاربران و علاقمندان به آنها قابلیت و امکانات جدیدتر و بهتری را به ارمغان بیاورند.

منبع: