روسیه خواستار تشریک مساعی برای جلوگیری از بحران سایبری جهانی

خط رند ۹۱۲: نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در زمینه همکاریهای بین المللی امنیت سایبری تاکید کرد، جامعه بین المللی باید استانداردهای عملکرد در فضای سایبری را بمنظور جلوگیری از یک بحران جهانی دیگر توسعه دهد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کروتسکیخ، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در زمینه همکاریهای بین المللی امنیت سایبری این اظهارات را در جریان یک گفت وگوی آنلاین تحت عنوان «امنیت اطلاعات و روند دیجیتالی کردن: بین توسعه و ترس» که به میزبانی باشگاه مذاکرات بین المللی والدای برگزار شده بود، بیان کرد.
وی اظهار داشت: همه گیری ویروس کرونا نشان داد که جهان باید از قبل خودرا برای مسائل جهانی آماده کند. کرونا به روشنی نشان داد که ما باید قبل از وقوع بحران، به چاره هایی دست یابیم و دفعه بعد با بحران سایبری مواجه خواهیم شد.
این مقام ارشد روسی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد استانداردهای بین المللی عملکرد در فضای سایبری، اظهار داشت: جدای یک واژه شناسی و درک مشترک، ما باید درباب استانداردهای امنیتی مشخص توافق نماییم.
کروتسکیخ اضافه کرد: امیدوارم که بشر آن قدر عاقل باشد که کوشش های مشترکی دست کم برای دستیابی به راهکارهای اولیه دراین زمینه انجام دهد.

منبع: