حمایت معاونت علمی از ۹ حوزه اولویت دار اقتصاد دیجیتال در شرایط انتشار کرونا

به گزارش خط رند ۹۱۲ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تعیین ۹ حوزه اولویت دار در این عرصه اظهار داشت: از ایده های برتر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان که با ایده های خود باعث رونق بعضی از کسب و کارها در شرایط شیوع کرونا می شوند، حمایت خواهد شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، دکتر مهدی محمدی، امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های حمایتی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان این حوزه، اضافه کرد: با توجه به این که خیلی از استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و فعالان در حوزه دیجیتال قبل از انتشار کرونا وارد عرصه عمل شده بودند، ولی به دلایلی نتوانستند کسب و کار خویش را توسعه دهند، در صدد برآمدیم تا در این زمان که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، کسب و کارهای آنها را رونق دهیم.
وی با اعلان اینکه بعضی از کسب و کارهای سنتی به واسطه انتشار کرونا گرفتار رکود شده اند، ولی بعضی از استارتاپ ها و شرکت های حوزه آنلاین می توانند سبب رونق بعضی از کسب و کارها شوند، اشاره کرد: ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در توسعه خدمات آنلاین در دوران قرنطینه پویشی تحت عنوان “کرونا پلاس” را طراحی کردیم تا بتوانیم سبب تقویت کسب و کارهای فعال و غیر فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال شویم.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال شناسایی ظرفیت های استارتاپی در حوزه آنلاین، کمک به ایجاد زیرساخت ها و معرفی این ظرفیت استارتاپی به جامعه را از اهداف این پویش نام برد و افزود: در این پویش ۹ حوزه “سلامت”، “ورزش”، “آموزش”، “تولید محتوا”، “حمل و نقل”، “توریسم”، “سودآوری اجتماعی”، “ایده ها” و “ابتکارات فناورانه فروشگاه های فعال” در نظر گرفته شد.
محمدی با اشاره به عملکرد هر یک از این حوزه ها توضیح داد: یکی از موضوعات مهم، سلامت جسمانی و ورزش در دوران قرنطینه است که می توان با بهره گیری از برنامه هایی، نظارت آنلاین بر ورزش مردم در خانه داشت که این اقدام توسط استارتاپ ها می تواند صورت گیرد. همینطور تعامل بین باشگاه ها و مربیان از دیگر مواردی است که می تواند به واسطه استارتاپ ها اجرایی شود.
وی تمرکز حوزه آموزش را بر آموزش مدارس تحت عنوان مدارس آنلاین دانست که استارتاپ ها می توانند دراین زمینه ایده های خویش را مطرح کنند، اشاره کرد: در حوزه سرگرمی و گردشگر هم استفاده از تورهای مجازی، استفاده از بازی های سرگرم کننده با محتوای آموزشی مد نظر است.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با اعلان اینکه در حوزه “تولید محتوا” به عرضه راهکارهای کسب و کار در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما، آموزش و عرضه خدمات در جهت عرضه محتوا مدنظر قرار گرفته است، افزود: در بخش ایده های فناورانه هم تمرکز بر فناوری های هوشمندسازی است که استارتاپ ها می توانند ایده های خویش را دراین زمینه ارائه نمایند.
محمدی با اعلان اینکه استارتاپ ها و شرکت های فعال می توانند ایده های خویش را در این ۹ حوزه اولویت دار به معاونت علمی عرضه کنند، افزود: ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از این استارتاپ ها حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد تا مشکلات در دوران قرنطینه به واسطه آنها مرتفع شود.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با اعلان اینکه حمایت های ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در ۵ محور خواهد بود، اظهار داشت: “کمک به تسهیل در فرایند دانش بنیان شدن”، “حمایت های مالی مستقیم همچون وام با بهره کم”، “رفع موانع قانونی و حقوقی و کمک به تعامل استارتاپ ها برای تبلیغات”، “کمک به تأمین زیرساخت های فیزیکی مانند سرور” و “شبکه سازی بین استارتاپ ها” همچون حمایت های این ستاد از طرح های استارتاپ ها در حوزه های اولویت دار هستند.
وی با اعلان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته استارتاپ ها می توانند ایده ها و طرح های خویش را از راه معاونت علمی به ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معرفی کنند، اظهار نمود: طرح ها پس از ارزیابی در معاونت علمی انتخاب می شوند و زیرساخت ها برای پشتیبانی از آنها فراهم خواهد شد.