آخر پشتیبانی از ویندوز ۱۰ به تعویق افتاد!

به گزارش خط رند ۹۱۲ شرکت مایکروسافت اعلام نمود که آخر پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر ویندوز ۱۰ را تحت تأثیر شیوع کرونا و دورکاری خیلی از کارمندان در شرکت های مختلف حداقل ۶ ماه به تاخیر خواهد انداخت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شرکت مایکروسافت بعنوان توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز پیش تر اعلام نموده بود می خواهد پشتیبانی خود از نسخه های قدیمی تر ویندوز ۱۰ را آخر ببخشد. این غول تکنولوژی حالا اخیرا اعلام نموده که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا که منجر به دورکاری کارکنان و پرسنل خیلی از شرکت های مختلف در کشورهای جهان شده است، فرآیند آخر دادن به پشتیبانی خود از نسخه های قدیمی تر ویندوز ۱۰ را با حداقل شش ماه تاخیر آغاز خواهد نمود.
طبق این بیانیه مایکروسافت خاطرنشان کرده است: ما عمیقاً با مشتریان و کاربران خود در کشورهای مختلف جهان که الان به شدت با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، همکاری و تعامل خواهیم داشت و بدین ترتیب عدم پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر ویندوز ۱۰ را به تعویق خواهیم انداخت تا باعث استرس و اضطراب کاربران خود در این شرایط بحرانی نشویم.
بر اساس گزارش های پیشین انتشار یافته از جانب مایکروسافت، این شرکت قصد داشت پشتیبانی از نسخه ۱۷۰۹ ویندوز ۱۰ را روز گذشته ۱۴ آوریل و نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ را ۱۲ ماه مه آخر بخشد که به ترتیب به تاریخ های ۱۳ اکتبر و ۱۰ نوامبر به تعویق افتادند.
طبق گزارش وبسایت The Verge، از دیگر نسخه های ویندوز که حداقل با ۶ ماه تاخیر به پایان زمان پشتیبانی خود خواهند رسید، می توان به نسخه های Configuration Manager 1810، SharePoint Server 2010، SharePoint Foundation 2010، Project Server 2010 و Windows Server 1809 اشاره نمود.