در کدام کلاس پروازی بلیط هواپیما رزرو کنیم

خط رند ۹۱۲: در برخی از سفر‌ها به ویژه مقاصد دور کلاس پروازی بالاتر بیزینس و فرست بسیار کمک کننده خواهد بود.

همانطور که می‌دانید بلیط هواپیما در کلاس‌های پروازی مختلف به فروش می‌رسد. چه در پرواز‌های بین المللی و داخلی و چه در پرواز‌های سیستمی و چارتر.

این تفاوت در ارائه خدمات و نوع صندلی و فضایی می‌باشد که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. اما آیا تا کنون به طور کامل با خدمات و امکانات و ویژگی‌های هر کدام از این کلاس‌های پروازی آشنا شده اید.

با آشنایی کامل با هر کدام از سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست می‌توانید انتخاب مناسبی برای هر سفر داشته باشید. چرا که در برخی از سفر‌ها به ویژه مقاصد دور کلاس پروازی بالاتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

انواع کلاس پروازی

به طور کلی سه نوع کلاس پروازی اکونومی، بیزینس، فرست کلاس وجود دارد که در برخی از ایرلاین‌ها با کلاس اکونومی پریمیوم نیز مواجه می‌شویم. این که هر پرواز چند کلاس پروازی داشته باشد و چه خدماتی در هر کدام ارائه دهد کاملا با دیگر ایرلاین‌ها متفاوت می‌باشد.

تنها برخی از مسائل می‌باشد که در تمامی ایرلاین‌ها به یک صورت می‌باشد که در ادامه با تمامی آن‌ها آشنا می‌شویم.
قبل از خرید بلیط هواپیما با کلاس‌های پروازی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسب و سفر راحتی داشته باشید.

کلاس اقتصادی یا اکونومی، پایین‌ترین سطح هر هواپیما

رایج‌ترین نوع بلیط هواپیما که هر کس حداقل یکبار با آن سفر کرده است کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی می‌باشد که گاهی با نام کلاس استاندارد نیز معرفی می‌شود.

بلیط اکونومی ارزان‌ترین بلیط فروخته شده یک هواپیما می‌باشد و مسافران آن کم‌ترین حجم بار را می‌توانند همراه خود داشته باشند.

در این کلاس به شما یک صندلی تعلق می‌گیرد و در مقابلتان یک تلویزیون ال سی دی و گاهی روزنامه و مجله می‌باشد که می‌توانید در طول پرواز از آن‌ها استفاده کنید.

بستگی به زمان پرواز نیز در یک وعده غذایی یا میان وعده از شما پذیرایی می‌شود که معمولا دو نوع غذا به مسافر پیشنهاد می‌شود.

کیفیت کلاس‌های اکونومی در هر ایرلاین متفاوت می‌باشد گاهی با ایرلاینی سفر می‌کنید که بهترین کلاس اکونومی را دارد و گاهی با ایرلانی که خیلی معمولی می‌باشد. تفاوت این دو کلاس اکونومی در ایرلاین‌های مختلف می‌تواند شبیه تفاوت کلاس اکونومی و بیزینس در یک پرواز باشد.

با این وجود تعجبی ندارد که چرا کلاس اکونومی یک ایرلاین نیز مبلغ بسیار بیشتری نسبت به بقیه ایرلاین‌ها دارد.

اگر در مسیر کوتاه سفر می‌کنید و بار زیادی ندارید. بلیط اکونومی کاملا مناسب خواهد بود. البته همانطور که گفته شد برخی از ایرلاین‌ها کلاس اکونومی بسیار با کیفیتی دارند و در پرواز‌های طولانی نیز بسیار راحت و مناسب می‌باشند.

معمولا ایرلاین‌ها کلاس‌های بالاتر را برای پرواز‌های طولانی و بین المللی قرار می‌دهند و در پرواز‌های کوتاه‌تر تنها کلاس اکونومی دارند.

اکونومی پریمیوم

این کلاس پروازی که به تازگی به برخی از ایرلاین‌ها اضافه شده است، خدماتی همچون کلاس اکونومی دارند و تنها تفاوت آن‌ها در فضایی می‌باشد که به مسافر تعلق می‌گیرد. در کلاس پریمیوم اکونومی صندلی مسافر راحت‌تر بوده و فاصله تقریباً بیشتری با مسافر‌های کناری دارد.

کلاس تجاری یا بیزیس، محبوب‌ترین کلاس پروازی

دومین کلاس پروازی که معمولا در تمامی پرواز‌ها وجود دارد، کلاس بیزینس یا تجاری می‌باشد که معمولا برای سفر‌های کاری استفاده می‌شود و بسیار مناسب می‌باشد.

در این کلاس پروازی هر مسافر یک صندلی جداگانه دارد و با مسافران کناری فاصله زیادی دارد. در اختیار هر مسافر یک تلویزیون با حق انتخاب برنامه‌های مختلف و همچنین فضای کافی برای کار و استفاده از لپ تاپ وجود دارد.

معمولا در اختیار مسافران این کلاس یک پک مسافرتی شامل لوازم مورد نیاز قرار می‌گیرد و برای پذیرایی نیز یک منو غذایی تقریبا کامل وجود دارد. اگر سفری طولانی دارید و یا احتیاج به آرامش بیشتری دارید، بلیط هواپیما بیزینس خریداری کنید.

مسافران این کلاس پروازی اجازه حمل بار بیشتری نسبت به مسافران اکونومی دارند.

پس از انتخاب نوع بلیط می‌توانید برای رزرو هتل خارجی https://www.tahagasht.com/hotel/booking در سراسر جهان از این قسمت اقدام کنید.

فرست کلاس، بالاترین و با کیفیت‌ترین کلاس پروازی

بالاترین و لوکس‌ترین کلاس پروازی یک هواپیما فرست کلاس می‌باشد که معمولا تمامی ایرلاین‌ها آن را ندارند.

مسافران این کلاس پروازی در کابین‌های جداگانه قرار گرفته و حق انتخاب بسیار بیشتر و بهتری از منو غذایی ایرلاین دارند. معمولا برای مسافران این بخش از غذا‌های گرم استفاده می‌شود که یک آشپز حرفه‌ای آن‌ها را آماده کرده است.

مسافران فرست کلاس بهترین و بیشترین امکانات را در اختیار دارند و با آرامش بسیار بیشتری از سفر هواییشان لذت می‌برند.

بهترین فرست کلاس‌ها جهان متعلق به کدام ایرلاین می‌باشد؟

۱. هواپیمایی الاتحاد
۲. هواپیمایی امارات
۳. هواپیمایی لوفتهانزا
۴. هواپیمایی سنگاپور

منبع: آفتاب نیوز