توسط رئیس صندوق نوآوری؛ جزئیات دور سوم پشتیبانی از کسب و کارهای صدمه دیده از کرونا

به گزارش خط رند ۹۱۲ سومین دور حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای صدمه دیده از کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نرخ ۹ درصد شروع شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز رسمی سومین دور پشتیبانی از کسب و کارهای صدمه دیده از کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل اطلاع داد و اظهار داشت: در ادامه فعالیت ها و حمایت های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع کرونا، بعد از تأمین مالی شرکت های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور کوچک صدمه دیده از شیوع کرونا و همینطور شتابدهنده ها و تأمین کنندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت ها، تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان متوسط و بزرگ (نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸) را اجرا می کند.
وحدت جزئیات این تسهیلات را شرح داد و اظهار داشت: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های متوسط و بزرگ صدمه دیده از کرونا تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۹ درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت ۱۸ ماه خواهد بود.
وی افزود: پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به آغاز انتشار ویروس (از طریق مقایسه آخرین فهرست بیمه با فهرست بیمه بهمن ۹۸) است. همینطور این تسهیلات مختص شرکت های دانش بنیان با نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ است که از راه بانکهای عامل به انتخاب شرکت پرداخت می شود؛ بنابراین بعد از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، لازم است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل رجوع کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط بهره مندی شرکت ها و موسسات دانش بنیان متوسط را توضیح داد و اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید یکی از شرایط بهره مندی از تسهیلات را دارا باشند. شرایط بهره مندی شامل دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از آغاز سال ۹۷ بوده که صدمه دیدگی آنها از شیوع کرونا، از راه کاهش حداقل ۲۰ درصدی در نسبت فروش زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ به کل سال ۹۸، در مقایسه با همین نسبت در سال ۹۷ احراز شود. همینطور میزان تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان بر مبنای هزینه ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین و مطابق با ظرفیت اعتباری تعیین شده توسط بانک پرداخت می شود.
وحدت در مورد حوزه فعالیت شرکت های واجد شرایط دریافت تسهیلات افزود: شرکت هایی که در حوزه های «گردشگری»، «سلامت غیر دیجیتال»، «صنایع دستی»، «اسباب بازی و سرگرمی»، «حمل و نقل هوشمند» و «دیداری، شنیداری، معماری، هنری و رسانه ای» فعالیت داشته باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و شرکت هایی که از تسهیلات مقابله با صدمه های کرونا ویژه شرکت های کوچک بهره برده اند مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند. این در شرایطی است که امکان دریافت این تسهیلات همزمان با استفاده از سایر خدمات صندوق وجود دارد.