از شهربازی رباتیک تا ساخت گلخانه هوشمند

به گزارش خط رند ۹۱۲ با برگزاری رویدادی در زمینه جذب سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا ۶ استارتاپ ایده های فناورانه خویش را برای جذب سرمایه عرضه کردند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا چهارمین رویداد آنلاین «دوشنبه های استارتاپی» با هدف جذب سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه اینترنت اشیا (IOT) امروز دوشنبه ۳۰ تیر ماه جاری به همت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۶ استارتاپ فعال در این عرصه برگزار گردید.
در رویداد جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا IOT، تعداد ۶ استارتاپ این حوزه توانمندی های خویش را به سرمایه گذاران خطرپذیر عرضه کردند. همینطور خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه سرمایه گذاری تشریح شده و شرایط استفاده از این خدمات به مخاطبان عرضه شد.
یکی از استارتاپ ها متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه IOT بود که برای کمک به امنیت منازل به وسیله دسته کلید دیجیتال، محصول خویش را معرفی نمود. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۱.۵ میلیارد تومان بعلاوه عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت است و اندازه بازار این محصول در ایران ۱۵۰ میلیارد تومان و در جهان ۵ هزار میلیارد تومان در ماه است.
خصوصیت منحصر به فرد این محصول صرفه جویی اقتصادی، قابلیت کنترل و نظارت، تردد و امنیت بالا و نصب و راه اندازی آسان است. بازار در دسترس این استارتاپ در سال بعد ۲ درصد بازار یعنی ۳ میلیارد تومان در هر ماه خواهد بود.
ایده ای برای شهربازی رباتیک
یکی دیگر از استارتاپ ها متقاضی جذب سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT بود که برای عرضه ۳۵ درصد سهام شرکت به میزان ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. این شرکت بنیانگذار شهربازی رباتیک و اسباب بازی رباتیک در ایران است و در ۴ سال قبل ۴.۷ میلیارد تومان هزینه کرده و ۲.۷ میلیارد تومان درآمد جذب شده است.
سهم بازار این شرکت در سال ۱۴۰۲ از اسباب بازی سامی ۴۴ میلیارد تومان و از ربوکیدز ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود. این شرکت استارتاپی در دو سال آینده وارد حوزه بین المللی خواهد شد.
نرم افزار مدیریت
سومین استارتاپ عرضه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT نرم افزاری برای بهینه سازی مدیریت و عملکرد زیرساخت ساخته است. بازار هدف این محصول ۳۰ مرکز داده بعلاوه ۳۲۲ مرکز داده در دسترس و کل بازار ۱۹۶۸ مرکز داده در ایران بعنوان مخاطب نرم افزار است.
سرمایه مورد تقاضا برای طراحی بهتر و توسعه منابع انسانی و توسعه مارکت بین المللی نرم افزار جامع و هوشمند مدیریت دیتا سنتر ۱.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۲۰ درصد سهام شرکت است.
یخچال هوشمند
محصول چهارمین استارتاپ عرضه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT یخچال و شلف هوشمند است و ۳.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۱۸.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه نیاز دارد.
درآمد این شرکت از محل فروش محصولات در فروشگاه مانند سوپرمارکت است و حاشیه سود آن ۳۰ تا ۴۰ درصد است. بازار این محصول ادارات و سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها و گردش مالی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که این استارتاپ برای ۳ درصد از این بازار هدف گذاری کرده است.
فروش و بازاریابی
یکی دیگر از استارتاپ های حاضر در این رویداد سرمایه جذب شده را صرف منابع انسانی، فروش و بازاریابی، تولید، تعمیر و نگهداری، لجستیک، مالی و تحقیق و توسعه خواهد نمود و هم اکنون ۲۵ دستگاه فعال باینو در کشور با بیشتر از هزار مشتری مشغول کار است و درآمد ۱۵۰ میلیون تومانی از آن حاصل شده است.
گلخانه هوشمند
یکی دیگر از استارتاپ ها متقاضی سرمایه برای ساخت گلخانه های هوشمند در ابعاد محدود در رویداد جذب سرمایه حوزه اینترنت اشیا IOT بود که نیاز سرمایه گذاری خویش را بیان نمود. بازار هدف این محصول طراحان دکوراسیون داخلی، مراکز نوآوری، شهروندان و رستوران ها است.
تقاضای سرمایه گذاری این استارتاپ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه کسب وکار و نیروی انسانی، زیرساخت، تبلیغات و هزینه ثبت شرکت و تهیه مکان است. مدل درآمدی این استارتاپ فروش مستقیم محصول، پروژه هوشمندسازی، حق عضویت اپلیکیشن، فروش ارجاعی و خدمات بعد از فروش است.
چراغ هوشمند
آخرین استارتاپ عرضه کننده نیاز سرمایه گذاری در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT اینترنت اشیا، چراغ هوشمند خیابانی هانا برای مدیریت مصرف برق است. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۵۰۰ میلیون تومان برای عرضه ۳۰ درصد سهام درایور و چراغ هوشمند و مدل درآمدزایی هم از فروش محصول و اجرای پروژه و تقبل هزینه آن خواهد بود.
اهداف شرکت، طراحی و تولید و توسعه درتیور LED و طراحی و تولید اجرای چراغ هوشمند خیابانی و معابر است. بازار هدف این محصول شهرداری های کشور، شرکت های توزیع برق، محیط های علمی و دانشگاهی، شهر هوشمند و شهرهای توریستی است که این استارتاپ برای یک درصد از این بازار یعنی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سال اول هدف گذاری کرده است.

منبع: