با ساخت فیلم تغییر رنگ؛ افزایش امنیت اسکناس و نام تجاری محصولات با فناوری نانو

یکی از شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو، محصول جدیدی برای محافظت از نام تجاری و اسناد مهم نظیر اسکناس عرضه کرده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت خارجی که پیشرو در توسعه ادوات امنیتی نانو- نوری ایمن بوده محصولات خویش را در بازارهای محافظت از اسکناس و نام تجاری عرضه می کند. این شرکت فیلم های تغییر رنگ معروف به LumaChrome را به بازار حفاظت از نام تجاری محصولات معرفی نمود.
این شرکت چندین ترکیب رنگ منحصر به فرد را با چندین فرمت کاربردی به صورت انحصاری برای بازار حفاظت از نام تجاری طراحی نموده است. فیلم تغییر رنگ LumaChrome می تواند برای نامهای تجاری، علامت های تجاری و یا عبارت های تبلیغاتی مختلف به صورت سفارشی ساخته شود که در ابعاد و فرمت های گوناگون موجود است و جهت استفاده مستقیم می تواند به برچسب ها و پچ هایی با چسب حساس به فشار (PSA) تبدیل گردد.
فیلم تغییر رنگ LumaChrome یک فناوری ثابت شده است که برای دهه ها در بیشتر از ۳۰ فرقه اسکناس و کاربردهای مختلف در شناسه (ID) امن در بیشتر از ۱۰ کشور مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که زاویه دید تغییر می کند، LumaChrome، شناسه سنجی سریع و شهودی را از راه تغییر رنگ واضح عرضه می دهد. این یک چاره ایمن و ساده برای تفهیم است که به سادگی در زوایای مختلف و شرایط روشنایی متغیر قابل تشخیص می باشد.
تعداد فزاینده ای از نامهای تجاری به دنبال چاره هایی هستند که به مصرف کننده اجازه می دهد تا به سرعت محصولات خویش را ارزیابی کرده و کالاهای اصلی را از تقلبی متمایز کند. فیلم امنیتی LumaChrome می تواند برای حفاظت از نام تجاری، پیشگیری از جعل و استفاده در بسته بندی های هوشمند در صنایع مختلف همچون داروسازی، الکترونیک، وسایل تصویربرداری و … به کار رود.
تروی بولاک، رئیس و مدیر عامل شرکت تصریح کرد: ما با توسعه یک پالت رنگ جدید منحصر به فرد در بازار حفاظت از نام تجاری، با موفقیت فناوری اثبات شده خویش را ارتقا دادیم. با ترکیب چاپ روی هم (overprint) متن و فرمت های مختلف کاربردی، ما قادر به عرضه یک محصول جدید و جالب توجه برای بازار حفاظت از نام تجاری هستیم.
فیلم تغییر رنگ LumaChrome در تأسیسات تولیدی نانوتک در تورسو کِبِک، تولید می شود. این شرکت از دو پوشش دهنده رسوبی فیلم نازک نوری رول به رول بزرگ با قابلیت فعالیت تا چهار منطقه رسوبی جداگانه به صورت همزمان استفاده می نماید. نانوتک توانایی بی نظیری برای تولید فیلم های قابل تنظیم با ظرفیت تولید بیشتر از ۲۵۰ هزار متر مربع فیلم در ماه را داراست.

منبع: