پخش زنده تماس ویدیویی گروهی به فیسبوک آمد

خط رند ۹۱۲: شرکت فیس بوکی خاصیت را عرضه می کند که به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه می دهد تماس ویدیویی با حداکثر ۵۰ نفر را به صورت زنده پخش کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، فیسبوک اعلام نمود کاربران می توانند افراد همچون کسانی که حساب فیسبوک ندارند را برای تماس های ویدیویی به “مسنجر رومز” دعوت کنند و سپس این تماس زنده را در هر پروفایل، صفحه یا گروهی در فیسبوک به صورت زنده پخش کنند.
این اقدام فیسبوک در امتداد کوشش برای کسب سهمی از تقاضای بالا برای خدمات کنفرانس ویدیویی در دوران شیوع پاندمی ویروس کرونا صورت می گیرد. سایر شرکتهای فناوری امکانات مشابهی را برای جذب کاربران عرضه نموده اند بعنوان نمونه، گوگل به کاربرانش اجازه می دهد در Meet به رایگان کنفرانسهای ویدیویی را برگزار کنند.
طبق اعلام فیسبوک، این خاصیت از روز پنج شنبه در بعضی از کشورها در پلت فرم و مسنجر فیسبوک فعال شده و به زودی به سایر کشورهایی که در آنجا “مسنجر رومز” فعال است، توسعه پیدا خواهدنمود.
طبق گزارش رویترز، پخشهای زنده از صفحات فیسبوک در ژوئن نسبت به زمان مشابه سال قبل دو برابر شده است. پخش زنده تماسها از آوریل که کشورهای گوناگون برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، قرنطینه و تدابیر فاصله گذاری اجتماعی را وضع کردند، جهش پیدا کرده است.

منبع: