هشدار درباره عدم فعال سازی گوشی نو اشتباه رایج هنگام خرید گوشی

به گزارش خط رند ۹۱۲ عدم فعال سازی گوشی نو (آکبند) یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در هنگام خرید گوشی است، درحالی که در صورت عدم فعال سازی دستگاه در حضور فروشنده، همتا هیچگونه مسئولیتی برای گوشی غیرقانونی، کد فعال سازی نادرست یا عدم وجود کد فعال سازی ندارد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده و یا قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده اند، می توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه های اپراتوری استفاده کنند. در غیراین صورت دستگاه بعد از نخستین اتصال به شبکه، پیامک اخطار دریافت کرده و بعد از مدت زمان کوتاهی، قطع می شود.

ضرورت بررسی دستگاه پیش از خرید
در صورت عدم فعال سازی دستگاه در حضور فروشنده، همتا هیچگونه مسئولیتی برای گوشی غیرقانونی، کد فعال سازی نادرست یا عدم وجود کد فعال سازی ندارد. ازاین رو کانال اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) اخطار می دهد که حتما هنگام خرید گوشی آکبند (نو) دستگاه را برای خود با موفقیت فعالسازی کنید. برای فعالسازی موفق ابتدا در نتیجه استعلام اصالت دستگاه آکبند، گوشی باید قانونی باشد، نام شرکت واردکننده و گارانتی کننده درج شده باشد و کد فعال سازی شش رقمی در دسترس و صحیح باشد. بعد از فعال سازی موفق، همتا یک پیام تأیید به شماره همراه شما ارسال می کند.

استعلام اصالت دستگاه
با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید پیش از خرید دستگاه سیمکارت خور توسط شخص خریدار صورت گیرد، استعلام اصالت دستگاه است. استعلام اصالت دستگاه از راه شناسه(IMEI) درج شده روی جعبه انجام می پذیرد. در پاسخ استعلام اصالت، حتما به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه کنید.

بررسی یکسان بودن شناسه (IMEI) روی جعبه و دستگاه
در صورت تصمیم قطعی برای خرید، دستگاه را روشن کرده و #۰۶#* را روی آن شماره گیری نموده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده شده با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه را کنترل کنید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

فعال سازی دستگاه برای سیمکارت خریدار
در این مرحله، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی چاپ شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از راه سامانه همتا فعال سازی کنید. درصورتی که کد فعال سازی به شما عرضه نشد یا فرایند فعال سازی برای سیمکارت شما با موفقیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI)
بعد از فعال سازی موفق دستگاه برای سیمکارت خود، حتما از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت کنید که شناسه(IMEI) دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است. هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک عرضه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.