قابلیت جدید برای کنترل آیفون بدون لمس صفحه

خط رند ۹۱۲: به روزرسانی سیستم عامل iOS 14 اپل قابلیت دسترسی جدیدی به نام Back Tap را معرفی می کند که اجرای بعضی از اعمال در گوشی بدون نیاز به لمس صفحه نمایش را امکان پذیر می کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، قابلیت Back Tap اجرای بعضی از کارها مانند گرفتن اسکرین شات یا اجرای میانبر یک برنامه بدون نیاز به لمس صفحه گوشی و تنها با زدن دو یا سه ضربه به پشت گوشی را امکان پذیر می کند.

به روزرسانی iOS ۱۴ رسما در پاییز عرضه می شود اما کاربران می توانند نسخه بتای عمومی آنرا نصب و امتحان کنند.

زمانی که اپل به روزرسانی iOS ۱۴ را در ماه ژوئن معرفی نمود، عمده توجهش به صفحه خانگی و اپلیکیشنهایی نظیر سافاری، پیامها و سیری بود اما این آپدیت شامل امکانات دسترس پذیری جدیدی است که جالبترین آنها قابلیت Back Tap شمرده می شود و برای کسانی که به دنبال گرفتن سریع اسکرین شات یا اجرای یک برنامه هستند بسیار مفید خواهد بود.

علاوه بر قابلیتهایی مانند قابلیت Back Tap، آپدیت iOS ۱۴ تغییراتی مانند امکان افزودن ویجت به صفحه خانگی و App Library جدیدی که برنامه ها را بطور اتوماتیک سازماندهی و مرتب می کند را به همراه خواهد داشت.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، قابلیت Back Tap در گوشی های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ایکس، آیفون ایکس ای، آیفون ایکس اس مکس، آیفون ایکس آر، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس کار خواهدنمود.

منبع: