طراحی مدار الکتریکی با گرافن با قدرت نامحدود

محققان دانشگاه آرکانزاس از تولید مدار الکتریکی اطلاع داده اند که با ذخیره سازی انرژی حرکتی گرافن و تبدیل آن به جریان الکتریسیته قابل استفاده در خیلی از وسایل برقی است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از اسلش گیر، فیزیکدان ها معتقد هستند که تولید و ذخیره سازی انرژی با استفاده از مدارهای الکتریکی دارای گرافن می تواند در نهایت منجر به تحول اساسی در علوم کامپیوتر، مهندسی برق و غیره شود. همینطور در آینده می توان تراشه هایی را بر روی این مدارها نصب کرد که تأمین برق پاک و با ولتاژ پایین و کم خطر را بدون هرگونه محدودیتی امکان پذیر کنند.
این نوع مدارها برای تأمین برق حسگرها و وسایل و ابزار کوچک برقی قابل استفاده خواهند بود. تولید مدارهای الکتریکی گرافنی حاصل سه سال تحقیق و پژوهش در دانشگاه آرکانزاس است. گرافن مورد استفاده در این مدارها متشکل از تنها یک لایه از اتم های کربن است که توانایی ذخیره سازی و انتقال انرژی را دارند.
مدارهای مورد اشاره در دمای عادی اتاق قابل استفاده هستند و بنابراین امکان تولید انبوه آنها برای انجام امور مختلف در عرصه برق و کامپیوتر وجود دارد. انتظار می رود در آینده نزدیک استفاده تجاری از این مدارهای کم هزینه، سبک و بدون محدودیت برای تولید انواع متنوعی از حسگرها آغاز شود.

منبع: