تا ۵ سال آینده؛ ربات ها ۸۵ میلیون شغل را نابود می کنند

طبق تحقیقی جدید تا ۵ سال آینده ربات ها ۸۵ میلیون شغل را در جهان نابود می کنند.

به گزارش خبر گزار ی مهر به نقل از رویترز، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد(WEF)، همزمان با تغییراتی که در نتیجه شیوع کووید ۱۹ در جهان ایجاد شده، طی ۵ سال آینده ربات ها انبوهی از مشاغل در کسب وکارهای متوسط و بزرگ را نابود می کنند.
تحقیقی میان ۳۰۰ شرکت جهانی نشان داد از هر ۵ مدیر ارشد اجرایی، ۴ نفر برنامه های خود برای دیجیتالیزه کرده و فعالیت ها و استفاده از تکنولوژی های جدید را سرعت بخشیده اند.
مدیرعامل این بنیاد اقتصادی می گوید: کووید۱۹ سبب شده عصر جدید مربوط به اشتغال زودتر از موعد آغاز شود.
این تحقیق نشان داد طی ۵ سال آینده ربات ها ۸۵ میلیون شغل را از بین می برند. همینطور حدود نیمی از کارگرانی که تا ۵ سال آینده مشاغل خویش را حفظ می کنند باید مهارت های جدید بیاموزند. همینطور تا ۲۰۲۵ میلادی کارفرمایان کار را به صورت مساوی میان انسان و ماشین تقسیم می کنند.
در کل ایجاد شغل در حال کاهش است و از طرفی نابودی مشاغل سرعت گرفته چونکه شرکت های سراسر دنیا به جای نیروی انسانی از فناوری جهت بررسی اطلاعات ورودی، حسابداری و وظایف اداری استفاده می نمایند.
خبر خوب آنکه بیشتر از ۹۷ میلیون شغل در بخش های مختلف اقتصادی مانند هوش مصنوعی و تولید محتوا به وجود می آیند.
همچنین تقاضا برای کارگران در مشاغل اقتصادی حافظ محیط زیست و پست های شغلی نوین در مهندسی، ابر رایانشی و توسعه محصول رشد می کنند.
حدود ۴۳ درصد کسب و کارهایی که در این تحقیق شرکت کردند به علت یکپارچگی فناوری نیروی کار خویش را کم می کنند، ۴۱ درصد تصمیم دارند پیمانکاران خویش را گسترش دهند و ۳۴ درصد مشغول برنامه ریزی برای توسعه نیروی کار به علت یکپارچگی با فناوری هستند.

منبع: