تحقق عدالت آموزشی با توسعه زیرساخت های ارتباطی

به گزارش خط رند ۹۱۲ با توسعه زیرساخت های ارتباطاتی، در جهت تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی، در دورافتاده ترین روستاهای کشور هم دانش آموزان و دانشجویان از امکان آموزش مجازی برخوردار شده اند.​
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بر اثر شیوع ویروس کرونا، شرایطی در دنیا پیش آمد و سبک های زندگی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. یکی از حوزه هایی که تحت تأثیر قرار گرفت بخش آموزش کشورها است که خیلی از کشورها آمادگی لازم را برای مواجهه با این پدیده را نداشتند.
با عنایت به شیوع کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی، آموزش مجازی بعنوان یکی از طریق کارهای تحقق این امر موردتوجه قرار گرفت. در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عرضه ویدئوی جدیدی از «ایران هوشمند»، توسعه ارتباطات روستایی در جهت تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی را موردتوجه قرار داده است. اگر توجه ویژه دولت دوازدهم به مبحث توسعه زیرساخت های ارتباطی باهدف تحقق «عدالت ارتباطی» در تمامی شهرها و اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور نبود، امروز این نوع آموزش برای برقراری «عدالت آموزشی» ممکن نبود.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی قبل با اشاره به اینکه امروز همه کشور تحت پوشش نسل سوم اینترنت قرار دارد و روستاهای بالای۲۰ خانوار هم به این شبکه متصل هستند، اظهار کرد: آموزش های مجازی که از راه شبکه شاد عرضه می شود، نخستین شبکه ای بود که زیرساخت شبکه اینترنت را به شکل جدی محک زد.
به قول وزیر ارتباطات، با عنایت به تفاهم نامه هوشمندسازی مدارس، تجهیز مدارس بر عهده آموزش و پرورش و عرضه زیرساخت ها بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. تابحال هوشمندسازی ۶۷ هزار مدرسه انجام شده و در فاز بعد بیشتر مدارس به فیبر نوری مجهز می شود؛ البته این کار در در روستاها زمان بر است.
همینطور بر مبنای برنامه ششم توسعه، باید اینترنت مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مجانی باشد، در حالیکه وزارت ارتباطات اعلام نموده اینترنت همه مدارس و همینطور استفاده از سامانه شاد برای دانش آموزان مجانی است و به قول آذری جهرمی، روزانه سه میلیارد تومان یارانه بابت اینترنت مجانی به آموزش و پرورش از سوی دولت پرداخت می شود.

منبع: