توسط یک تیم استارت آپی؛ سامانه سلامت محور برای ارائه خدمات آی سی یو افتتاح شد

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران در یک تیم استارت آپی موفق به ایجاد بستری برای ارائه خدمات سلامت محور با تجهیزات ICU و CCU شدند؛ این خدمات شامل بیماری کرونا نیز می شود.

حامد عزیزی همبنیانگذار استارت آپی در حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: جمعیت سالمندان ایران به سرعت درحال افزایش است و همین طور کودکان بسیاری در منازل هستند که هر دو والدینشان شاغل هستند و در کنار همه اینها باتوجه به شیوع ویروس کرونا بیماران بسیاری هستند که توانایی مراجعه یا تمایل به مراجعه به بیمارستان یا کلینیک ها ندارند و نیازمند خدمات مختلفی مانند مراقب – پرستاری و پزشکی در منزل هستند.
وی اظهار داشت: افرادی که نیاز به دریافت خدمات پزشکی دارند می توانند با بهره گیری از یک سامانه، خدمات سلامت محور را در منزل دریافت کنند؛ بدین جهت در صدد برآمدیم تا چنین سامانه ای طراحی نماییم.
عزیزی درباب پلتفرمی که در این تیم طراحی شده بیان کرد: ما در این تیم موفق به طراحی پلت فرم و اپلیکیشنی شدیم که می تواند خدمات پرستاری و پزشکی برای سالمند، بیمار و کودک را عرضه نماید و دیگر مشکلات خدمات دهی به حالت سنتی را نداشته و به صورت کاملا به روز، مشتری می تواند خدمات مورد نیاز خودرا دریافت کند.
وی با اعلان اینکه این پلت فرم سرویس دهنده خدمات نیست و فقط کنترل و کیفیت ارائه خدمت را ارزیابی می نماید، عنوان کرد: خیلی از اپلیکیشن ها و پلتفرمهایی که در حوزه سلامت طراحی می شوند سرویس دهنده خدمات هستند و این قضیه سبب شده که کیفیت لازم را در ارزیابی ارائه خدمات نداشته باشند اما طرحی که ما پیاده سازی کردیم خدمات را توسط مطرح ترین مراکز سنتی ارائه دهنده خدمات ارائه می دهد.
همبنیانگذار این استارت آپ اضافه کرد: در این پروژه با مراکزی که با مجوز وزارت بهداشت به صورت سنتی فعالیت می نمایند قرارداد منعقد کرده ایم که خدمات مراقبتی و پرستاری با تجهیزات عرضه کنند.
عزیزی اضافه کرد: این خدمات در دوران کرونا خیلی بیشتر شده و افراد به خاطر اینکه برای ویزیت شدن در اماکن حضور نداشته باشند مبادرت به دریافت خدمات در منزل می کنند.
وی افزود: همین طور خوشحالیم که توانسته ایم از بیماران مبتلا به کرونا نگهداری نماییم تا بهبود پیدا کنند و سهم کوچکی در بهبود افراد مبتلا داشته باشیم. بطور متوسط در ماه به حدود ۱۵ کرونایی خدمات ارائه می دهیم.
عزیزی با تاکید بر اینکه بطور میانگین ۲۰۰ خدمت در ماه به درخواست افراد ارائه می دهیم، بیان کرد: این خدمات سلامت محور هم اکنون در تهران و کرج ارائه می شوند که بنا داریم آنرا توسعه دهیم و بتوانیم به زودی در تمام نقاط ایران ارائه خدمات بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه توانسته ایم با این پلتفرم، باتوجه به احراز هویت نیروها و دریافت مدارک معتبر از نیروها این اطمینان را به مشتریان بدهیم که خدمات را از مجرب ترین و مطمئن ترین نیروها دریافت میکنند.
همبنیانگذار این استارت آپ با تاکید بر اینکه این پلت فرم نمونه ای در خارج از کشور ندارد، اظهار داشت: دوسال است که در چارچوب این پلت فرم خدمات سلامت محور ارائه می دهیم. بعضی از این خدمات با تجهیزات کامل است؛ بعنوان مثال تجهیزات ICUوCCU و تجهیزات در رابطه با کرونا و… جز ارائه خدمات نیز می شوند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، این استارت آپ در رویداد دوشنبه های استارت آپی صندوق نوآوری و شکوفایی طرح خودرا ارائه نمود.

منبع: