تاریخ ثبت نام آزمون رادیو آماتوری

معاون امور رادیویی رگولاتوری مهلت نهایی ثبت نام آزمون رادیو آماتوری سطح مبتدی و عمومی سالجاری را از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه ۹۹ اعلام نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، نسترن محسنی با اشاره به اینکه به علت همه گیری بیماری کرونا، ثبت نام آزمون به صورت الکترونیکی انجام می شود، اعلام نمود: متقاضیان دریافت گواهینامه رادیو آماتوری در دو سطح مبتدی و عمومی می توانند با رفتن به پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، وارد سامانه ثبت نام در آزمون رادیو آماتوری مبتدی یا عمومی شده و بعد از مطالعه موارد درج شده، اطلاعات مورد هم را ثبت و تایید نهایی ثبت نام را دریافت نمایند.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر برگزاری آزمون دریافت گواهینامه سطح مبتدی، آزمون ارتقای گواهینامه سطح مبتدی (درجه سه) به سطح عمومی (درجه دو) هم برگزار می گردد. برپایه ماده ۴۵ آئین نامه اجرایی قانون استفاده از بی سیم های اختصاصی و غیرحرفه ای، متقاضیان دریافت گواهینامه سطح عمومی، باید حداقل شش ماه با پروانه سطح مبتدی خود فعالیت نموده باشند.
معاون امور رادیویی رگولاتوری درباره موارد امتحانی آزمون رادیو آماتوری اظهار داشت: سوالات آزمون نظریه چهار حوزه “مقررات”، “مدارات الکترونیکی- مخابرات”، “انتشار امواج” و “رادیو آماتوری” و آزمون عملی هم شامل مخابره مورس است و قبول شدگان آزمون کتبی درصورت تمایل می توانند بلافاصله در آزمون عملی مورس هم شرکت نمایند.
محسنی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان دریافت گواهینامه سطح مبتدی، که پیش از این ثبت نام کرده اند، هم در سازمان محفوظ است، بیان نمود: متقاضیان دریافت گواهینامه جدید سطح مبتدی و متقاضیان سطح عمومی هم لازم است در بازه زمانی مشخص شده برای ثبت نام خود اقدام نمایند.
وی خاطرنشان کرد: زمان قطعی و جزئیات نحوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی و از راه پورتال سازمان و پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می شود.

منبع: