رونق گردشگری و بوم گردی با توسعه ارتباطات روستایی

خط رند ۹۱۲: اتصال بیشتر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی امکان ارتباط گردشگران با اقامت های بوم گردی در اقصی نقاط کشور شده است که همین مورد به رونق گردشگری خصوصاً گردشگری روستایی شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، از زمان انتشار ویروس کرونا، یکی از مهم ترین صنایعی که تحت تاثیر قرار گرفت، گردشگری بود و باتوجه به کاهش جدی مسافرت ها در ماه های گذشته، از حمل و نقل تا خدمات هتل داری در جهان، بیشترین لطمه را از این مساله دیده اند.
بیماری همه گیر کرونا برای صنعت گردشگری ویرانگر بوده است و به نظر نمی رسد به این زودی، سفرها باردیگر از سر گرفته شوند و به میزان پیش از همه گیری بازگردد. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جذب مشتری با رقابت سختی روبرو خواهند شد.
با توجه به این بنظر می رسد فناوری اطلاعات می تواند دراین زمینه موثر باشد. برای مثال به سبب دسترسی راحت به برخی فناوری ها، شرکت های هواپیمایی، آژانس های مسافرتی و گروه های گردشگری علاقه فزاینده ای به استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) برای جذب مشتریان احتمالی نشان داده اند. این فناوری می تواند بوسیله عکاسی ۳۶۰ درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را عرضه نماید و افراد را به این واقعیت مجازی وارد کند.
در این راستا همین طور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار ویدئویی از «ایران هوشمند»، رونق گردشگری و گسترش بوم گردی ها در روستاها بواسطه توسعه ارتباطات روستایی را مورد بررسی قرار داده است.
تحقق وعده «عدالت ارتباطی» با توسعه ارتباطات روستایی، علاوه بر اینکه کسب وکار خیلی از روستاییان کشور را رونق بخشیده است منجر به رونق صنعت گردشگری خصوصاً گردشگری روستایی با گسترش بوم گردی ها شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تا حالا توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا آخر سال به ۱۰۰ درصد می رسد.

منبع: