همزمان با آزمایش استارشیپ؛ اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین برد

به گزارش خط رند ۹۱۲ اسپیس ایکس یک موشک فالکون۹ را همراه ۶۰ ماهواره اسپیس ایکس به مدار زمین فرستاد. همینطور نمونه اولیه موشک استارشیپ این شرکت هم یک آزمایش احتراق استاتیک را با موفقیت پشت سر گذاشت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ را برای هفتمین بار به فضا فرستاد که یک رکورد بشمار می رود.
این موشک فالکون ۹ که از مقر فضایی کیپ کاناورال پرتاب شد، ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین برد. حدود ۹ دقیقه بعد از پرتاب قسمت اول موشک به زمین بازگشت و روی یکی از پهپاد کشتی های اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این بیست و سومین عملیات پرتاب اسپیس ایکس در سال جدید و صدمین عملیات پرتاب فالکون ۹ در کل بشمار می رود. علاوه بر آن این شرکت اعلام نمود موتورهای نمونه اولیه استارشیپ(SN۸) بر این انجام آزمایش احتراق استاتیک روشن شدند. آزمایش مذکور درتاسیسات بوکاچیکا اسپیس ایکس انجام شده است. در آزمایش احتراق استاتیک موتورهای موشک در حالی روشن می شوند که این ابزار با طناب هایی به زمین متصل است.
قرار است نمونه اولیه SN۸ تست پروازی انجام دهد و به ارتفاع ۱۵ کیلومتری پرتاب شود و آزمایش روز گذشته هم در جهت انجام این تست پرواز انجام شده است. اسپیس ایکس می خواهد با ارسال ۱۲ هزار ماهواره های استارلینک پوشش اینترنت پرسرعت و ارزان را برای سراسر جهان فراهم آورد. با احتساب ۶۰ ماهواره ارسالی امروز، تاکنون۹۵۵ استارلینک به فضا ارسال شده است.

منبع: