با بررسی ژنتیک میکروب ها؛ میکروب های خطرناک با هوش مصنوعی شناسایی می شوند

به گزارش خط رند ۹۱۲ محققان دانشگاه موناش در استرالیا از ابداع یک سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی، درمان و مقابله با میکروب های خطرناک بیماری زا اطلاع داده اند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از زد دی نت، میکروب های خطرناک که به سوپرباگ ها شهرت دارند در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و پس می توانند بیماریهای خطرناکی را به انسان منتقل کنند که درمان آنها بسادگی میسر نمی گردد.
عفونت های ناشی از سوپرباگ ها سالانه بیش از ۷۰۰هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می فرستد و انتظار می رود این رقم تا سال ۲۰۵۰ به حدود ده میلیون نفر در سال افزایش یابد که شرایط دشواری را به انسان ها تحمیل خواهدنمود. سوپرباگ ها به سبب افراط انسان ها در مصرف آنتی بیوتیک مقاومت بالایی در مقابل داروهای عادی دارند.
سیستم هوش مصنوعی جدید که آلفرد نام گرفته با دریافت بودجه ۳.۴ میلیون دلاری از دولت فدرال استرالیا ابداع شده است. این ابزار هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات ژنتیکی میکروب ها، داده های الکترونیک مربوط به مراقبت های درمانی و نیز با بهره بردن از یک پایگاه داده گسترده می تواند مقاومت دارویی میکروب ها را بررسی نموده و در نهایت سوپرباگ های خطرناک را شناسایی کند.
این سیستم می تواند از هر بیمار ده ها هزار قطعه داده متنوع جمع آوری کند و با مقایسه این داده ها با اطلاعات قبلی به یافتن بهترین روش درمانی برای هر بیمار و بررسی نتایج استفاده از هر یک از این روش های درمانی کمک نماید.
از این طریق می توان نحوه انتقال عفونت سوپرباگ ها به بدن انسان را بررسی کرد و حتی متوجه شد این نوع عفونت ها به چه میزان و روشی از بیمارستان ها به بدن افراد منتقل می شوند.