معاون وزیر ارتباطات: سامانه پیام ایران تا دهه مبارک فجر به بهره داری می رسد

به گزارش خط رند ۹۱۲ سیستان و بلوچستان معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تحت عنوان ˮسامانه پیام ایرانˮ تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا ولی زاده ۱۷ دیماه در نشست کارگروه فناوری و اطلاعات استان اضافه کرد: سامانه پیامکی تحت عنوان سامانه پیام ایران و با سر شماره ۴۰۴۰ و کد دستوری #۴* با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاههای اجرایی و مردم و کاهش کلاهبرداری ها ایجاد می شود.
معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در گذشته سرویسی به نام کارپوشه ملی ایرانی ها پیاده شده که یک طرفه بود و وقتی فردی در کار پوشه ثبت نام می کرد اگر دستگاههای اجرایی ابلاغی برای فرد می فرستادند از راه این کارپوشه برای فرد ارسال می شد و این روند یک طرفه بود.
ولی زاده اظهار داشت: سامانه پیام ایران کارپوشه ای است که عملاً دو طرفه می شود و مردم می توانند از راه این سامانه درخواست خویش را به هر دستگاه اجرایی موردنظر بفرستند و جوابش را از همان طریق دریافت نمایند.
وی ادامه داد: راه اندازی این پروژه مهم در مراحل پایانی قرار دارد و با تکمیل زنجیره حداکثر تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
معاون دولت الکترونیکی اظهار داشت: در این سامانه امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاههای اجرایی از راه اختصاص یک پنل شخصی و عرضه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات برای افراد فراهم می شود که لزوم رجوع حضوری افراد به دبیرخانه دستگاههای اجرایی را برطرف می کند.
وی سامانه پیام ایران را گامی موثر در تکمیل خدمات دولت الکترونیک عنوان نمود و مکاتبه با دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور را بدون رجوع حضوری و عرضه پاسخ به آحاد مردم و موسسات حقوقی را در شرایط بحرانی و حساس کنونی گام مهمی در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه دانست.

منبع: