کار ساخت آیفون تاشو در اپل شروع شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ شرکت اپل کار روی یک آیفون با صفحه نمایش تاشو را شروع کرده که رقیب احتمالی مدل های مشابه عرضه شده از جانب سامسونگ الکترونیکس و سایرین خواهد بود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا نمونه اولیه از نمایشگرهای تاشو را برای تست داخلی طراحی نموده اما برنامه جدی برای عرضه آیفون تاشو ندارد. به قول یک منبع آگاه، کار ساخت فراتر از یک صفحه نمایش نرفته است یعنی اپل هنوز نمونه اولیه کامل از یک گوشی تاشو را در لابراتوارهای خود ندارد.

مانند گوشی گلکسی فولد سامسونگ، مدل جدید موتورولا Razr و محصولات شرکتهای چینی شامل هواوی، گوشی آیفون تاشو به اپل امکان می دهد دستگاهی با صفحه نمایش بزرگتر در یک قالب قابل حمل بسازد. اپل بحثهای داخلی درباره اندازه های متفاوت صفحه نمایش تاشو همچون اندازه مشابه گوشی ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس داشته است. تلفنهای تاشوی فعلی صفحه نمایشی دارند که در حالت بازشده بین ۶ تا ۸ اینچ است.

صفحه نمایشهای تاشوی اپل که در مرحله آزمایشی هستند، مانند گوشی سامسونگ لولاهای مخفی در پشت دستگاه دارند. شرکتهای دیگری مانند مایکروسافت دستگاههایی عرضه نموده اند که لولاهای قابل مشاهده، صفحه نمایش را به دو بخش مجزا تقسیم می کنند.

این مساله تغییر اساسی برای اپل خواهد بود که پیشگام تولید تلفن هوشمند صفحه لمسی و بدون دکمه فیزیکی بوده که یکی از موفقترین محصولات فناوری مصرفی بلامنازع در تاریخ است. با این وجود سالها طول خواهد کشید تا گوشی تاشوی اپل معرفی شود یا حتی امکان دارد هیچ وقت به بازار راه پیدا نکند. این شرکت هم اکنون روی ساخت نسل جدید آیفونها و آی پدهایش امسال متمرکز شده است.

اپل با عنایت به بهبودهایی که در سال ۲۰۲۰ در خط آیفون داد و شامل اضافه شدن فناوری ۵G و طراحیهای جدید بود، قصد ندارد سال جاری تغییر عمده ای در این گوشی صورت دهد. مهندسان اپل در حال بررسی نسل جدید مدل اس آیفون هستند که معمولا به آیفونهای جدید با ارتقاهای جزئی اطلاق می شود.

همه گیری ویروس کرونا هم ساخت محصول را پیچیده کرده و مهندسان سخت افزاری اپل تنها چند روز در هفته در دفاتر سیلیکون ولی این شرکت در تعداد محدود کار می کنند. سال قبل همه گیری کووید ۱۹ سبب به تاخیر افتادن عرضه آیفون ۱۲ به مدت چندین هفته شد اما اپل توانست حدودا همه قابلیتها بجز قابلیتی به نام “ایرتگز” را در این گوشی اضافه کند. این شرکت می خواهد قابلیت مذکور را که مکان وسایلی مانند کوله پشتی و کلید را نشان داده است سال جاری اضافه کند و می خواهد لوازم جانبی گوناگونی مانند جاسوئیچی چرمی را هم عرضه نماید.

اگرچه همه تغییرات جزئی هستند اما اپل در حال تست یک ارتقای کلیدی برای سال ۲۰۲۱ است که اثر انگشت خوان تعبیه شده در صفحه نمایش گوشی است. این قابلت متد جدیدی برای کاربران به منظور باز کردن قفل آیفون و فراتر از کلمه عبور و احراز هویت از راه تشخیص چهره خواهد بود. اپل در سال ۲۰۱۷ با عرضه آیفون ایکس، از سنسورهای اثر انگشت فاصله گرفت اما تاچ آی دی همچنان در لپ تاپهای مک و آیفونهای ارزانتر وجود دارد. شرکت کوالکام که مودمهای ۵G را برای اپل فراهم می آورد، ماه جاری سنسور اثر انگشت سریعتری را رونمایی نمود. این سنسور در فضایی که کاربران ماسک استفاده می نمایند، کاربردی خواهد بود.

اپل در حال بررسی حذف پورت شارژ برای بعضی از مدل های آیفون و عرضه شارژر بی سیم است. این شرکت با آیفون ۱۲ به سیستم شارژ مگ سیف مغناطیسی روی آورد و می خواهد سال جاری این فناوری را برای مدل مک بوک پرو عرضه نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی مدل جدید تبلت آی پد پرو است که شبیه مدل فعلی است اما نمایشگر MiniLED و یک پردازنده بسیار سریعتر دارد. یک مدل ارزانتر و باریکتر از آی پد با طراحی مشابه آی پد ایر مدل ۲۰۱۹ هم در دست ساخت است.