افزایش سهم مالکیت خارجی در اپراتورهای اماراتی

خط رند ۹۱۲: اپراتورهای تلفن همراه اتصالات و Du امارات متحده عربی با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر، قصد دارند سهم مالکیت خارجی را در شرکتهایشان بالا برند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هیات مدیره این دو شرکت مقرر است برای تصویب این تصمیم در ۲۰ ژانویه دیدار کنند. این شرکتها دلیل تصمیم مذکور را اعلام نکرده اند اما امارات متحده عربی در کوشش برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصاد لطمه دیده از شیوع ویروس کرونا و قیمتهای پایین نفت، تلاشها برای جذب سرمایه گذاری خارجی را تسریع کرده است. شرکتهایی نظیر ادنوک، بانک اول ابوظبی و امارات ان بی دی، سهم مالکیت خارجی را در شرکتهایشان افزایش داده اند.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ اعلام نمود به خارجیها اجازه مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکتها در صنایع مختلف را می دهد. اتصالات که بزرگترین اپراتور تلفن امارات است، در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار به روی مالکیت خارجی گشوده شد که به ۲۰ درصد سهم این شرکت محدود می شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام اپراتورهای اماراتی به دنبال اعلام خبر افزایش سقف مالکیت خارجی صعود کرد و مدت کوتاهی بعد از گشایش بازارهای دوبی و ابوظبی، ۱۵ درصد افزایش یافت که حداکثر سقف مجاز تعیین شده از طرف بازارهای بورس است.

منبع: