برای حمل نفت؛ ژاپنی ها نفتکش برقی می سازند

خط رند ۹۱۲: پس از تولید قایق ها و یدک کش های کوچک برقی برای تسهیل حمل و نقل دریایی، حالا نوبت به ساخت نفتکش های برقی رسیده و ژاپن این کار را انجام داده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، در ژاپن نفت کشی به نام ای ۵ تولید شده که قادر به حمل نفت و انتقال سوخت به دیگر کشتی هاست.
این نفتکش ۶۲ متر طول دارد و توسط کنسرسیومی از شرکت های فناوری و صنعتی ژاپن در حال ساخت است. مقرر است در مرحله اول دو نفتکش برقی توسط این کنسرسیوم ساخته شود که برای انتقال و تحویل سوخت در خلیج توکیو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
طراحی سیستم پیشرانه این کشتی های نفتکش برقی توسط شرکت کاوازاکی صورت می گیرد. هر یک از این کشتی های برقی ۴۵۳ تن وزن دارند و هر کدام دارای دو جفت باتری لیتیومی ۱۷۴۰ وات ساعتی Orca ESS هستند. بدین سبب ظرفیت کل این باتری ها به ۳۴۸۰ کیلووات ساعت یا ۳.۵ مگاوات ساعت می رسد.
باتری های مذکور، برق مورد نیاز برای فعالیت دو موتور ۳۰۰ کیلوواتی این نفتکش ها فراهم می کنند. حداکثر سرعت این نفتکش ها به ۱۹ کیلومتر در ساعت می رسد. مدت زمان دقیق شارژ باتری های این نفتکش ها اعلام نشده و کنسرسیوم سازنده تنها آنرا ساعات طولانی توصیف کرده است.
عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی، کار کردن روان موتورها و عدم ایجاد سروصدای زیاد، ایجاد لرزش کمتر در آب و راحتی بیشتر خدمه همچون مزایای استفاده از تانکرهای برقی است.
همچنین در صورت وقوع بلایای طبیعی، این کشتی می تواند برق مورد نیاز سازمان های امدادی را تامین کند. انتظار می رود این دو نفتکش برقی به ترتیب در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آماده استفاده شوند.

منبع: