بیانیه ساترا در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات

خط رند ۹۱۲: ساترا در واکنش به اظهار بی اطلاعی وزیر ارتباطات نسبت به تخلفات ترافیک اپراتورهای همراه در رسانه های صوت و تصویر فراگیر اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) اعلام کرد، «پیرو اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره ورود ساترا به محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک رسانه های صوت و تصویر فراگیر توسط اپراتورهای همراه به اطلاع می رساند:

۱. ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه برمبنای شکایات گوناگون کاربران تعدادی از رسانه های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان در خصوص محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین الملل در رسانه های داخلی بوده است و ساترا بعنوان تنظیم گر رسانه های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می داند. بدیهی است همانطور که بارها در نامه ها و بیانیه های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه های صوت و تصویر فراگیر محدود می شود و اصل این تخلف در سمت اپراتورها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
۲. بعد از نامه نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب وکار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط عنوان شد ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از طرف اپراتورهای تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه های صوت و تصویر فراگیر هستیم.
۳. ساترا بمنظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری های بیشتر، مبادرت به راه اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه های صوت و تصویر فراگیر درباب محاسبه غیرقانونی ترافیک آنها کرد که تا کنون گزارش های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتورهای تلفن همراه بوده است.
۴. با توجه به این که پیگیری های ساترا نشان میدهد این شیوه درآمدزایی اپراتورهای همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که قبل از این عنوان شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آنهاست.»

منبع: