جهش ۱۰ درصدی ارزش سهام شیائومی بعد از توقف موقتی فرمان ترامپ

ارزش سهام شیائومی روز دوشنبه به دنبال حکم یک قاضی آمریکایی برای توقف موقتی اجرای محدودیتهای وضع شده در دوران ترامپ که سرمایه گذاری آمریکایی در این سازنده تلفن همراه چینی را ممنوع می کرد، جهش پیدا کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ارزش سهام شیائومی در ابتدای معاملات بیشتر از ۱۰ درصد جهش پیدا کرد اما از آن زمان رشد قیمتش ضعیف شد و آخرین بار افزایش حدود هشت درصدی را نشان داد.

دولت ترامپ در ژانویه شیائومی را بعنوان یکی از چندین شرکت چینی در رابطه با ارتش چین مشخص کرد. در نتیجه شیائومی که سومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند در چین است، مشمول فرمان اجرایی نوامبر قرار گرفت که تحت آن، سرمایه گذاران آمریکایی اجازه ندارند به خرید سهام یا اوراق بهادار شرکتهایی که در لیست وزارت دفاع آمریکا مشخص شده اند، بپردازند.

شیائومی در آن زمان اعلام نموده بود تحت مالکیت ارتش چین قرار ندارد و هیچ ارتباطی با آن ندارد و متعاقبا شکایتی را برای لغو این محدودیت و توقف ممنوعیت سرمایه گذاری تنظیم کرده بود.

رودولف کانتراس، قاضی منطقه ای آمریکا روز جمعه حکمی را برای ممانعت از اجرای دستور دوران ترامپ صادر کرد. این قاضی اعلام نمود بدون اغماض، شیائومی صدمات جبران ناپذیری را در چارچوب صدمه به شهرت و ضرر اقتصادی غیرقابل بازگشت متحمل خواهد شد. شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد شیائومی از شرکتهای وابسته به ارتش چین است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، شیائومی از این حکم ابراز خوشنودی کرد و اعلام نمود به درخواست خود از دادگاه برای غیرقانونی اعلام کردن این محدودیت و حذف دائمی آن ادامه خواهد داد.

منبع: