پشتیبانی از بازی های برتر موبایلی و کمک به انتخاب مخاطبان

خط رند ۹۱۲: بازار بازی های موبایل در دنیا در دوران شیوع کرونا با رشد بیشتر از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد روبرو شده و در ایران نیز تعداد نصب بازی ها توسط کاربران ۵۹ درصد افزایش یافته، ازاین رو بنیاد ملی بازی های کامپیوتر ای با هدف پشتیبانی از بازی های موبایلی برتر ایرانی،  پویش نوروزی «بازینو» را راه اندازی کرده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای اولین بار توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و با هدف پشتیبانی از بازی های موبایلی برتر ایرانی کار خویش را از اول فروردین ۱۴۰۰ آغاز می کند و کاربران با نصب و انجام این بازی ها علاوه بر شرکت در یک فضای رقابتی، شانس دریافت جوایز ویژه ای را که برای آن در نظر گرفته شده را هم خواهند داشت.
در این راستا سید صادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتر ای- با اشاره به اینکه در این پویش نوروزی ۲۵ بازی پرطرفدار به کاربران معرفی می گردند، اظهار داشت: در پویش نوروزی «بازینو» که تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، بازی های موبایلی منتخب ایرانی به صورت گسترده از راه بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سرتاسر ایران قرار گرفته تا آنها بتوانند به آسانی این بازی ها را نصب کرده و از راه تلفن همراه به دو صورت انفرادی و گروهی در روزهای تعطیلات نوروز این بازی ها را انجام دهند و لذت حضور در یک فضای رقابتی سالم از راه بازی را تجربه کنند.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ هم مانند سال ۱۳۹۹ به علت شرایط شیوع کرونا مجبور به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن درخانه جهت قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم. از طرفی تجربه یک سال گذشته نشان داد که استقبال از انجام بازی در بین مردم خیلی بیشتر از گذشته شده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری افزود: آمارها نشان داده است که بازار بازی های موبایل در دنیا در دوران انتشار کرونا همزمان با افزایش میزان استفاده مصرف کننده ها، با رشد بیشتر از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۰ روبرو شده است. در پژوهش مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (دایرِک) هم که به بررسی وضعیت شرکتهای بازی سازی ایران در شرایط شیوع کرونا پرداخته شده، تعداد نصب بازی ها توسط کاربران در مجموع ۵۹ درصد افزایش یافته است.
پژمان تصریح کرد: ازاین رو بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها در روزهای تعطیلات نوروز و از طرفی پشتیبانی از کسب و کار بازی سازان ایرانی و رونق تولید داخلی سازوکار اجرای این پویش نوروزی را طراحی نموده است. بازی های شرکت کننده در این پویش جزء بازی های باکیفیت ایرانی هستند و تلاش ما این است که با معرفی این بازی ها و بازی سازان آنها، انگیزه های تولید بازی های بیشتر را در آنها تقویت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شده است تا کسانی که کاربر اپلیکیشن های موبایلی و رسانه های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی ها در این بسترهای تعاملی استفاده کنند. همینطور کاربران شبکه های اجتماعی از راه این شبکه ها با بازی های این پویش آشنا می شوند و امکان دسترسی و نصب بازی ها برایشان فراهم است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری ضمن اشاره به طراحی سایت پویش بازینو با عنوان «bazino1400.ir» که کار خویش را چند روز پیش از شروع پویش آغاز می کند، اضافه کرد: کاربران از راه این سایت می توانند به بازی های این پویش دسترسی داشته باشند و آنها را دانلود کنند.
پژمان افزود: ۲۵ بازی در این پویش شرکت داده شده اند و نکته قابل اهمیت درباره این پویش این است که ۸ بازی، بازی های جدیدی هستند که در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ انتشار یافته اند. سایر بازی ها جزء بازی های پرمخاطب و با نصب بالا هستند و اخیرا به روزرسانی شده اند. هدف ما این است که با این پویش کاربران بیشتری جذب این بازی های مناسب ایرانی شوند.
او در مورد ژانر بازی های پویش بازینو هم اظهار داشت: بازی هایی با سبک های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران شامل ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده اند. از سویی دیگر امکان رقابت آنلاین در بعضی از این بازی ها هم وجود دارد و خانواده ها در فضایی خانوادگی و در شرایط کرونایی که مجبور به در خانه ماندن هستند، می توانند از رقابت آنلاین در این بازی ها لذت ببرند و در کنار هم سرگرم شوند.

منبع: