نسخه ویژه کودکان اپلیکیشن اینستاگرام ایجاد می شود

خط رند ۹۱۲: شرکت فیسبوک برای نفوذ در بین نسل جدید کاربران اینترنت، در حال ساخت نسخه اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیسبوک اعلام گردید اما هنوز ارائه نشده است. اینستاگرام هم اکنون شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

اینستاگرام که حدود یک دهه پیش توسط فیسبوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، یکی از محبوبترین محصولات آن زمان بود که هنوز خود فیسبوک در بین کاربران جوان محبوبیت چندانی پیدا نکرده بود.

جو آزبورن، سخنگوی فیسبوک در اطلاعیه ای اعلام نمود کودکان از والدینشان درباره امکان ورود به اینستاگرام و در ارتباط ماندن با دوستانشان می پرسند و هم اکنون گزینه های زیادی برای والدین وجود ندارد. بدین سبب ما سرگرم کار ساخت محصولات بیشتری هستیم که مناسب کودکان بوده و توسط والدینشان قابل کنترل باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک قبل از این «مسنجر کیدز» را برای کودکان عرضه نموده که نسخه برنامه پیام رسان فیسبوک برای کودکان خردسال است. این اپلیکیشن دارای گزینه های کنترل توسط والدین است اما یک ایراد امنیتی قبل از این به برخی از کودکان امکان چت با افرادی که مورد تایید والدینشان نبودند را فراهم نموده بود.

منبع: