گسترش زیرساخت های پایش آب و خاک توسط پژوهشگران کشور

خط رند ۹۱۲: یک شرکت دانش بنیان با ایجاد زیرساخت های علمی پایش آب و خاک به توسعه کشاورزی و صنعت در شمال کشور کمک کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، زهره رمضانپور طبالوندانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت در حیطه پایش و آنالیز آب و خاک به گروه های مختلفی از مردم و کسب وکارها خدمات ارائه می کند. آب و خاک نیز ممکنست در معرض انواع آلاینده ها قرار گیرند یا آنکه خاک های مختلف برای کشت برخی محصولات مناسب نباشند، تعیین تمام این شاخص ها در این مجموعه دانش بنیان انجام می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یکی از مراجعه کنندگان دائمی به ما کشاورزان هستند. برخی اوقات آنها می خواهند در زمینه زراعی خود یک نوع درخت یا هر محصول دیگری بکارند. اما مطمئن نیستند که آیا خاک و آب آنها برای این نوع محصول مناسب می باشد یا نه به همین دلیل، آنها نمونه خاک خودرا به این شرکت می آورند.
این فعال زیست بوم دانش بنیان کشور اظهار داشت: ما بعد از انجام آزمایش نتیجه را به وی اعلام می نماییم و در صورت وجود، راهکارهای مختلفی را نیز برای اصلاح خاک، ارائه می نماییم تا وی بر طبق این نتایج علمی تصمیم بگیرد. همین طور دانشجویان زیادی نیز برای کمک به نتایج تکمیل تحقیق و پژوهش های دانشجویی به ما مراجعه می کنند.
رمضانپور ضمن تاکید بر لزوم توجه به واقعیت های علمی در کشاورزی اظهار داشت: شهروندان عادی نیز بسیاری اوقات نمونه های آب آشامیدنی منازل مسکونی خودرا برای ما می آورند تا از آلوده نبودن آن مطمئن شوند. همین طور کارخانه جاتی که سیستم های تصفیه آب نصب کرده اند، نمونه آب قبل و پس از تصفیه را جهت آزمایش به این شرکت، ارائه می کنند، تا از کارایی دستگاه تصفیه آب مطمئن شوند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز برای اطمینان از منبع آب ورودی گاهی آزمایش های دراین زمینه انجام می دهند. این شرکت بصورت عمومی خدمات مختلفی در حوزه بیولوژی ارائه می کند.
وی اظهار داشت: تشخیص سموم جلبک ها همچون این خدمات است. ما می توانیم، نوع سموم موجود در آب و خاک، میزان نفوذ آن به خاک و مدت زمانی که آب به این سموم آلوده شده است را تعیین نماییم.

منبع: