بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی ایرانی

خط رند ۹۱۲: پویش «بازینو» که با رویکرد پشتیبانی از بازی های موبایلی ایرانی و کمک به جذب کاربر برای آنها همزمان با شروع سال ۱۴۰۰ کار خودرا شروع کرد، در آخرین روز فروردین ماه با آمار بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی حاضر در کمپین در اولین گام پایان یافت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای اولین بار توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و با هدف پشتیبانی از بازی های موبایلی برتر ایرانی کار خودرا از اول فروردین ۱۴۰۰ شروع کرد. در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شد تا کسانی که کاربر اپلیکیشن های موبایلی و رسانه های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی ها در این بسترهای تعاملی استفاده کنند.
بازی هایی با سبک های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران شامل ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده اند. همین طور کاربران شبکه های اجتماعی بوسیله شبکه های اجتماعی با بازی های این پویش آشنا شدند و امکان دسترسی و نصب بازی ها برایشان برقرار شد.
دراین راستا به نقل از بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، سید صادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتر ای- با اعلان اینکه طراحی پویش بازینو همگام با سیاست گذاری های بنیاد در خصوص پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و تشویق آنها به ارائه تولیدات با کیفیت انجام شد، اظهار داشت: در طراحی این پویش دو هدف اصلی پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی بازی های موبایلی و توجه به اوقات فراغت و سرگرم کردن کاربران در روزهای تعطیلات نوروز باتوجه به شرایط کرونائی کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی حاضر در کمپین بازینو در بازه زمانی یک ماهه نشان میدهد که به هدف اصلی این رویداد یعنی انجام تبلیغات برای بازی های موبایلی ایرانی و افزایش تعداد کاربران شان دست پیدا کرده ایم. حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران بوسیله تبلیغات میان برنامه ای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال و بصورت آنلاین صورت گرفت و بر طبق آمارها بیش از ۷۰۰ میلیون بار محتوای پویش نوروزی بازینو بوسیله تبلیغات میان برنامه ای و میان ویدئویی بازدید شده است. همین طور بیش از ۵ میلیون بار محتوای پویش نوروزی بازینو در اینستاگرام بازدید شده است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری همین طور با اشاره به جوایز پویش نوروزی بازینو به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان و جذب حمایت به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان، اظهار داشت: در روزهای برگزاری این رویداد بیش از ۹۰۰۰ نفر در سایت بازینو به قصد شرکت در قرعه کشی جوایز، ثبت نام کرده اند و بیش از ۵۰۰ هزار بار نیز از سایت بازینو بازدید شده است.
پژمان افزود: ۲۵ بازی حاضر در این پویش مجوزهای انتشار و رده بندی سنی را داشتند. از خاصیت های مهم این بازی ها، توجه به سلیقه های متفاوت کاربران و گروه های مختلف سنی بود تا خانواده ها بتوانند در روزهای تعطیلات نوروز و ادامه این تعطیلات به سبب وخامت شرایط کرونائی کشور، در منزل سرگرم شوند.
او در آخر اضافه کرد: هر اندازه بتوانیم سهم بیشتری از بازی های باکیفیت ایرانی برای کاربران در اختیار بگیریم، به همان نسبت سهم نفوذ بازی های خارجی در بازار داخل کمتر می شود. پویش بازینو نیز در همین راستا برای اولین بار طراحی و اجرا شد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی نیز آنرا با سازوکار بهتر و قوی تر ادامه دهیم. مراسم قرعه کشی جوایز و اعلام برندگان این پویش به زودی توسط بنیاد برگزار می گردد.

منبع: