رئیس هیات عامل صندوق نوآوری مطرح کرد؛ افزایش خط اعتباری صندوق های پژوهش و فناوری به ۸۰۰ میلیارد تومان

به گزارش خط رند ۹۱۲ رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش خط اعتباری صندوق های پژوهش و فناوری اطلاع داد و اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ میلیارد تومان خط اعتباری این صندوق ها است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر دکتر علی وحدت امروز در رویداد «پیوند» که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: پارسال اتفاقات خوبی از لحاظ ساختاری و زیست بوم نوآوری و تأمین مالی آنها رخ داده است.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه این دو سال گذشته با ۱۰ سال قبل قابل قیاس نیست، اظهار داشت: طی چند سال گذشته پارک های علم و فناوری، شرکتهای دانش بنیان، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، هسته های فناور و.. تحولات زیادی داشته اند.
وی در مورد سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق ها اختصاص یافته که پیش از این، ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
وحدت اضافه کرد: طی دو سال قبل میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد خدمات مالی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفته است.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری با اشاره به اینکه ۶۰ خدمت و سرویس به شرکت ها عرضه می نماییم، اظهار داشت: ما به جای این که نگاه پسینی به شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم و منتظر حضور آنها باشیم، خودمان ورود پیدا می نماییم و از شرکت ها برای دریافت تسهیلات دعوت خواهیم کرد.
وحدت با اشاره به اینکه هم اکنون دو سرویس جدید برای عرضه خدمات به شرکتهای دانش بنیان در صندوق راه اندازی کردیم، اظهار داشت: گرنت فناوری یکی از این سرویس ها است که اگر شرکتهای دانش بنیان بخواهند به آنها گرنت مجانی اعطا می کنیم؛ تا کنون ۱۲۷ طرح در این خط اعلام شده است.
وی در مورد رویداد پیوند که امروز نخستین رویداد بهم رسانی هسته های فناور به شتابدهنده ها است، افزود: رویداد «پیوند» اتفاق مهمی است که می تواند هسته های فناور و شرکتهای دانش بنیان را به شتاب دهنده ها ارتباط دهد که تولید یک محصول دانش بنیان را داشته باشیم.
به قول رئیس هیات عامل صندوق نوآوری، درواقع رویداد پیوند مجوزی برای هسته های فناور مراکز تحقیقاتی به حساب می آید.
وحدت تصریح کرد: ما سلسله رویدادهایی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می نماییم تا شرکتهای متفاوت بتوانند در این رویدادها خودشان را به سرمایه گذاران معرفی کنند اما تفاوت آن رویدادها با رویداد پیوند این است که هسته های فناور خودشان را به شتاب دهنده ها معرفی می کنند و این مسیری برای تقویت آنها به حساب می آید.

منبع: