توییتر در روسیه جریمه شد

دادگاهی در روسیه توییتر را به علت عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور، ۱۹ میلیون روبل (۲۵۹ هزار دلار) جریمه کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، توییتر از مارس بدنبال تشدید تنشها میان مسکو و شرکتهای فناوری بزرگ آمریکایی هدف اقدامات تنبیهی شامل کندی سرعت دسترسی به این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) اوایل ماه میلادی جاری بعد از اینکه توییتر بیشتر از ۹۰ درصد از محتوای مورد نظر مقامات روسی را حذف نمود، کندی عمدی ترافیک توییتر را متوقف کرد. روس کومنادزور اعلام نموده بود محتواهای غیرقانونی شامل هرزه نگاری کودکان، مصرف مواد مخدر یا تشویق خردسالان به خودکشی هستند.

توییتر منکر آن شده که اجازه می دهد پلتفرمش برای ترویج رفتارهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد و اعلام نموده که سیاست غیرقابل گذشتی در مورد سوءاستفاده از کودکان دارد و تشویق به خودکشی یا آسیب به خویش را ممنوع کرده است.

با این حال دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو روز پنج شنبه توییتر را به علت شش مورد تخلف جمعا ۱۹ میلیون روبل جریمه کرد. توییتر در آوریل هم ۸.۹ میلیون روبل جریمه شده بود.

تیک تاک و گوگل هم روز پنج شنبه به علت تخلفات مشابه از جانب یک دادگاه روسی جریمه شدند. تیک تاک ۱.۵ میلیون روبل (۲۰۴۲۵ دلار) و گوگل ۳.۵ میلیون روبل جریمه شد. جریمه اخیر گوگل علاوه بر شش میلیون روبل جریمه ای است که روز سه شنبه محکوم به پرداخت آن شد.

روس کومنادزور اعلام نموده که تکرار تخلفات می تواند جریمه ای بالغ بر ۱۰ درصد از درآمد سالانه شرکت را به دنبال داشته باشد اما مشخص نیست چنین اقدامی را انجام خواهد داد یا خیر.

طبق گزارش رویترز، دیده بان ارتباطات روسیه اعلام نمود قصد ندارد ترافیک گوگل یا فیسبوک را مانند توییتر آهسته کند اما اخطار داد امکان دارد اقدامات جدی تر انجام دهد.

منبع: