در یک شرکت دانش بنیان؛ مواد اولیه ۵۰۰ داروی داخلی تولید شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ یک شرکت دانش بنیان دارویی موفق شد مواد اولیه بیشتر از ۵۰۰ داروی داخلی را تولید نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد عزیز محمدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: کار اصلی ما در زمینه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز دارو، مواد مؤثره دارویی و داروهای انسانی در چارچوب واحدهای تحقیقات، طراحی و مهندسی و تولید به صورت منسجم است.
وی در مورد فعالیت اصلی این شرکت بیان نمود: هم اکنون مهم ترین فعالیت شرکت ما تولید استانداردهای مرجع دارویی است. درواقع این شرکت فناوران بعنوان نخستین و تنها شرکت تولید کننده استانداردهای مرجع دارویی در ایران موفق به دریافت پروانه بهره برداری ساخت استانداردهای ثانویه دارویی از سازمان غذا و داروی ایران شده است.
عزیزمحمدی اظهار داشت: همه داروها برای تولید نیازمند یک سری مواد مرجع هستند که اصطلاحاً به آنها ناخالصی گفته می شود. با عنایت به تحریم این محصولات، مشکل بودن تهیه استانداردهای مرجع دارویی مورد نیاز جهت آنالیز داروها و قیمت بسیار زیاد این محصولات و برای خودکفایی صنعت داروسازی کشور، در این حوزه آغاز به مطالعه و تحقیق کردیم.
این فعال فناور درباره تولید مواد مرجع دارویی ابراز کرد: در تولید این مواد مرجع، شرکت دانش بنیان ما در اقدامی بی نظیر آغاز به سنتز، خالص سازی و اعتباردهی مواد معروف به ناخالصی های مورد نیاز کارخانجات دارویی کرد. هم اکنون نزدیک ۱۲۰۰ داروی مختلف در کشور تولید می شود و ما برای ۵۰۰ قلم از این داروها، زیرساخت تولید مواد مرجع را بوجود آورده ایم. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درحال دریافت مجوز برای بیشتر از ۲۰۰ عدد از این مواد مرجع هستیم.
عزیزمحمدی ضمن اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت دارویی اضافه کرد: برخی مواد دارویی مرجع مانند این موادی که به اسم مواد مرجع ناخالص مشهور هستند، برای صنعت داروسازی بسیار مهم هستند. امیدوار هستیم در آینده بتوانیم با حمایت دولت، سبد محصولات خویش را متنوع تر سازیم.

منبع: