زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل کالا تکمیل می شود

به گزارش خط رند ۹۱۲ ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی اعلام نمود زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل کالا تکمیل می شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری حمل و نقل کالا در کشور یک لزوم است و این کار با شناسایی همه فعالان این حوزه میسر می شود.
در این راستا نشستی توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور شرکتهای فعال حوزه مدیریت لجستیک و عرضه راه کار برای معضلات حمل و نقل و با هدف یکپارچه سازی و ایجاد رگولاتوری میان عرضه دهندگان محصولات و خدمات و عرضه دهندگان خدمات حمل و نقل برگزار گردید.
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه، با تکیه بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود داخلی در حوزه حمل و نقل کالا اظهار داشت: باید تلاش نماییم همه بازیگران تخصصی و فعال این حوزه را بشناسیم و از ظرفیت های موجود کشور برای توسعه دادن به صنعت حمل و نقل کالا استفاده نماییم.
وی اضافه کرد: برای این کار نیازمند طراحی یک فرایند اصولی هستیم تا به کمک آن، مدل اصولی و مورد تایید خویش را بیابیم. اما این کار بدون در نظر گرفتن زیست بوم سنتی فعلی و تجربیات موجود، نتیجه بخش نخواهد بود.
به گفته منطقی، طراحی این فرایند، مسیر حرکت را برای علاقه مندان ورود به این حوزه فراهم می آورد. باید توجه داشته باشیم که این کار را متناسب با توانمندی های موجود کشور انجام دهیم و مدیریت نماییم.
وی افزود: سیستم حمل و نقل کالای فعلی کشور چندان کارآمد نیست؛ اما می توانیم از تجربه های موجود در آن بهره ببریم و مدل استاندارد خویش را بر اساس آن پیاده سازی نماییم. در این فرایند باید نقش و جایگاه نهادهای مرتبط هم دیده شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همینطور اظهار داشت: در این کار استفاده از تکنولوژی های جدید مورد تاکید است و باید شرکت ها و افرادی که در این حوزه فعالیت و ایده های کاربردی دارند هم مورد حمایت قرار گیرند. ایجاد یک کنسرسیوم از شرکتهای فعال این حوزه ضروری می باشد.

منبع: