تعریف الگوی بومی برای توسعه فناوری های حوزه آب

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاونت علمی و فناوری به دنبال تعریف الگوی بومی و همکاری وسیع ملی برای توسعه فناوری های حوزه آب و خشکسالی در کشور است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، همچون اهداف کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف الگوی بومی و همکاری وسیع ملی با مشارکت دولت، بنگاه های خصوصی، نهادهای علمی و تحقیقاتی است.
همکاری هایی که نقطه عطف توسعه فناورانه کشور است. این هم افزایی ها و استفاده درست از ظرفیت های موجود کشور می تواند مسیری برای برون رفت از مشکلات و چالش های موجودباشد.
بهره مندی از ابزارهای توسعه فناوری همچون مالکیت فکری، حمایت های مالی و پولی و ارتباطات بین المللی در زمینه های در رابطه با فناوری آب و خشکسالی هم دیگر اهدافی است که در این حوزه پیگیری می شود. شناخت وضعیت موجود، فرصت ها، تهدیدها و چالش ها و برنامه ریزی برای بهره گیری از فناوری در جهت رفع چالش های موجود هم در این کارگروه پیگیری می شود.
این اقدامات با به کارگیری منابع و ظرفیت های تخصصی انسانی و سایر امکانات موجود در کشور در بخش های دولتی، غیردولتی، دانشجویی، نخبگان و انجمن های علمی اجرا می گردد و از همه بازیگران این عرصه برای عملیاتی شدن این هدف استفاده خواهد شد.

منبع: