اعلام متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل

هم اکنون متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت برثانیه و رتبه اش ۷۹ جهانی است،  متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۰۴ مگابیت برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همیشه برای کاربران دغدغه بوده و یکی از شاخصهای کیفی خدمات اینترنتی شمرده می شود و وب سایت Speedtest فاکتورهای جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می کند.
بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی ثانیه بود. در زمینه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی ثانیه بود.
طبق آخرین آمار انتشار یافته در اسپیدتست، تا ماه جولای سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۰۷ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۳۵ مگابیت برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی ثانیه است. در زمینه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۷.۵۰ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۸.۲۷ مگابیت برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی ثانیه است.

در صورتیکه تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۳۴ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۹ مگابیت برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی ثانیه بود. در زمینه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۶.۶۱ مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۷.۶۷ مگابیت برثانیه و تاخیر۲۰ میلی ثانیه بود.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه ژوئن ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۹۰.۰۳ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۱۸۹.۲۰ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۷۰.۷۷ مگابیت برثانیه)، چین (۱۵۷.۷۲ مگابیت برثانیه) و قبرس (۱۵۴.۱۳ مگابیت برثانیه) متعلق می باشد.
همین طور رتبه یک تا پنج اینترنت پهن باند ثابت در جهان، به ترتیب به موناکو (۲۵۶.۷۰ مگابیت برثانیه)، سنگاپور (۲۵۶.۰۳ مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ (۲۴۸.۵۹ مگابیت برثانیه)، تایلند (۲۱۶.۱۶ مگابیت برثانیه) و رومانی (۲۱۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه) متعلق می باشد.
متوسط سرعت موبایل در ایران
هم اکنون متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۸ مگابیت برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.
این در حالیست که در ماه ژوئن ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۰۶ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۶۶ مگابیت برثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۸ قرار داشت.

همین طور طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران هم اکنون از کامرون و جمهوری دومینیک کندتر و از لائوس و مونتنگرو سریع تر است.

هم اکنون در زمینه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۱.۰۴ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۰۷ مگابیت برثانیه و تاخیر، ۴۲ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می رساند.
این درحالی است که در ژوئن ۲۰۲۱ در زمینه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۲ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۵۳ مگابیت برثانیه و تاخیر، ۴۱ میلی ثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۳ قرار داشت.
همین طور طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران هم اکنون از ونزوئلا و تاگو کندتر و از گابن و مالی سریع تر است.