سیستم های تصفیه پساب صنعتی و شیرابه های زباله شهری تولید شد

خط رند ۹۱۲: یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید سیستم های تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله به روش بیوفیلتر در ایران شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نرگس مبلی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در مورد سیستم «بیوفیلتر» پساب صنعتی و شیرابه های زباله شهری اظهار داشت: روش های رایج در تصفیه بطور معمول استفاده از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی است که امروزه با ظهور علم زیست فناوری و تکیه بر بکارگیری میکروارگانیزم ها امکان رفع آلودگی و تصفیه هوا، آب و فاضلاب صنعتی به روش های موثرتر و دوستدار محیط زیست فراهم گشته است.
وی در مورد سیستم های تصفیه پساب های صنعتی و شیرابه زباله اظهار داشت: این سیستم برمبنای آنالیز پساب و حجم آن در روز، طراحی و ایجاد می شود بطوریکه قابل استفاده برای تصفیه انواع آب ها و پساب ها با حجم های مختلف است و با این کار از یک طرف جلوی آلودگی محیط زیست گرفته می شود و از جانب دیگر آب حاصل از تصفیه مجدد قابل استفاده خواهد بود و از مزایای این سیستم بازگردانی آب خروجی، اشغال فضای خیلی کم، قابلیت جابجایی، اتوماتیک و راهبری ساده و ارزان و قیمت مناسب می باشد.
مدیرعامل شرکت افزود: از انواع سیستم های تصفیه برمبنای بیوفیلتر ساخت این شرکت، می توان به سیستم های تصفیه پساب صنایع آبکاری، آب آلوده به نیترات و نیتریت، آب خاکستری، آب آلوده به آمونیاک مزارع پرورش ماهی، فاضلاب کشتارگاه، دامداری، صنایع چرم، پتروشیمی، کارخانه الکل سازی و کارواش ها اشاره نمود.
مبلی در مورد حمایت های صندوق نوآوری از تولید سیستم تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله به روش «بیوفیلتر» اظهار داشت: مشتریان ما از لیزینگ صندوق نوآوری استفاده و محصول را خریداری می کنند.
وی با اشاره به این که در ایران هیچ نمونه خارجی برای این محصول وجود ندارد، در مورد صادرات این محصول نیز اظهار نمود: کشورهایی همچون کنیا و مالزی برای صادرات مذاکراتی با ما داشته اند.
مدیرعامل شرکت اشاره کرد: ما بعنوان یک گروه تحقیقاتی و تولیدی مشتاق صادرات محصولات خود و انتقال تکنولوژی هستیم.

منبع: