معاون علمی و فناوری خبر داد؛ فروش۳۰۰هزار میلیارد تومانی دانش بنیان ها در سال ۹۹

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاون علمی و فناوری از فروش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی ۷ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق در سال ۹۹ اطلاع داد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در بخش دیگری از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از مراحل ساخت کارخانه نوآوری زاهدان بازدید کرد و اظهار داشت: ایجاد کارخانه نوآوری زاهدان یک اتفاق مهم برای جوانان مستعد و خلاق استان سیستان و بلوچستان است. البته هنوز کارهای زیادی برای ساخت این کارخانه باقی مانده است.
معاون علمی و فناوری افزود: شروع ساخت کارخانه زاهدان خود به تنهایی شور و شعف زیادی بین جوانان و متخصصان بومی استان به وجود آورده است و این کارخانه فضایی برای توسعه خلاقیت ها و ابتکارات استانی جوانان می شود.
به گفته ستاری، با همکاری نهادهای استان سیستان و بلوچستان، سوله های خالی و بلااستفاده در اختیار جوانان مستعد شهرهای مختلف این استان قرار گرفته و امیدی در دل آنها به وجود آمده است تا بتوانند توانمندی ها و ابتکارات خودرا اجرائی و عملیاتی کنند.
آغاز به کار مراکز نوآوری در ۶ شهر استان
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این که دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی این استان درحال توسعه دادن پارک علم و فناوری خود هستند، اظهار داشت: همین طور امروز مراکز نوآوری در ۶ شهر اصلی استان مانند شهرهای چابهار، سراوان، زابل و غیره کار خودرا شروع می کنند. این اتفاق یعنی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان که می تواند به پرورش و بروز استعدادهای استانی و رفع نیازهای این منطقه منجر شود.
ستاری افزود: مهم ترین نتیجه این تلاش ها شکل گیری و گسترش کسب و کارهای فناورانه استانی است. کاری که کمک می نماید نیازهای استانی در درون زیست بوم منطقه مرتفع شود.
فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکتها در سال ۹۹
معاون علمی و فناوری همین طور با اشاره به فروش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی ۷ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق کشور در سال گذشته، اظهار داشت: این شرکتها توانستند توان خودرا در بازار داخلی به اثبات برسانند و امروز به دنبال توسعه صادرات محصولات خود هستند.

گشایش مراکز نوآوری و خلاق در استان
با سفر معاون علمی و فناوری به استان سیستان و بلوچستان، پروژه های فناورانه مختلفی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل، سراوان، چابهار و دیگر بخش ‎های این استان راه اندازی شد تا توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در این منطقه سرعت گیرد.
افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق ایرانشهر، افتتاح ساختمان شماره ۲ مرکز نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان و توسعه فعالیت مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همچون دستاوردهای این سفر بود. همین طور شروع به کار مراکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه ای فرخی سیستانی زابل، مرکز نوآوری مجتمع آموزش عالی سراوان، مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار، مرکز توسعه و تجاری سازی چابهار، مرکز نوآوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در این سفر صورت گرفت.

منبع: