رونمایی نسل جدید آیفون اپل در هفته آتی

خط رند ۹۱۲: شرکت اپل ۱۴ سپتامبر (سه شنبه ۲۳ شهریور) مراسم ویژه ای برگزار خواهدنمود که بیشتر ناظران صنعت انتظار دارند نسل جدید گوشی آیفون طی آن رونمایی شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اپل از سال ۲۰۱۴ مدل های جدید آیفون را در سپتامبر معرفی کرده است. این غول فناوری سال قبل آیفون با اتصال ۵G را معرفی نمود و انتظار نمی رود امسال تغییرات اساسی در محصول پرچمدار خود صورت دهد و بیشتر مفسرین انتظار دارند پردازنده و سیستم دوربین گوشی بهبود پیدا کند.

سامیک چاترجی، تحلیلگر جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: نرخ ارتقا در سال ۲۰۲۱ با اتصال ۵G به اوج رسید و انتظار داریم نرخ ارتقا ملایم باشد. وی همین طور فروش سالانه بالاتر به سبب آیفون ارزان تر SE را پیش بینی نمود.

بلومبرگ نیوز گزارش کرده که در نسل جدید آیفون قابلیت Portrait به ویدیو توسعه می یابد و همین طور فورمت ضبط ویدیویی کیفیت بالاتر هم اضافه خواهد شد. قابلیت Portrait از سنسور عمق آیفون برای فوکوس روی چهره ها و تار کردن زمینه عکس استفاده می نماید و اجازه می دهد عکاسان آماتور عکسهای کیفیت بالا بگیرند. نسل جدید آیفون سیستم جدید فیلتر شکلی خواهند داشت که ظاهر و رنگهای تصاویر را بهبود می بخشد. این توانایی از فیلترهای استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال ۲۰۱۳ وجود دارد، متفاوت خواهد بود و بجای اینکه از یک فیلتر برای کل عکس استفاده نماید، با بهره گیری از هوش مصنوعی، تغییرات را روی اشیا و افراد در تصاویر اعمال می کند. قابلیتهای دیگر احتمالی که از طرف بلومبرگ گزارش شده شامل لبه کوچکتر صفحه نمایش است که به مفهوم فضای بیشتر صفحه نمایش است. همین طور گوشی جدید اپل پردازنده سریعتری خواهد داشت که ریفرش صفحه را سریعتر و پیمایش آنرا روانتر خواهدنمود.

اپل بجز دعوتی که به رسانه ها ارسال کرده، در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

مراسم نیمه سپتامبر به افزایش فروش در هفته آخر سه ماهه چهارم مالی اپل منتهی می شود برای اینکه میلیون ها طرفدار برای خرید تازه ترین مدل های آیفون صف می کشند. با این وجود سال قبل این رویداد به سبب پاندمی کووید ۱۹ یک ماه به تاخیر افتاد و بدین سان مراسم گشایش فروش آیفون در ناتیج سه ماهه چهارم اپل قید نشد. این رویداد همین طور به مفسرین وال استریت کمک می نماید مدلی برای پیش بینی های فروش خود برای فصل تعطیلات سال نو در بازارهای غربی که بطور معمول بزرگترین سه ماهه فروش اپل است، طراحی نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، مراسم رونمایی اپل که هر سال با حضور صدها خبرنگار در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار می شد، از سال میلادی گذشته به سبب شیوع پاندمی مجازی شد.

منبع: