مسدودسازی بیش از ۳۵۵هزار شماره شخصی چطور جلوی دریافت پیامک های تبلیغاتی را بگیریم؟

کاربران برای جلوگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی می توانند از سامانه ۱۹۵ یا شماره گیری کد #۸۰۰؛ استفاده کنند و طبق آخرین آمار، تا حالا بیش از ۳۵۵ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت های پیامکی مسدود شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی بوسیله سامانه های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، به وجود آمد.
پس از مسدود شدن سرشماره های پیامکی، تبلیغات بوسیله خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و بعد از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کند.
کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارت های مزاحم را تسریع کنند.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامکی را اعلام می کند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۵ هزار و ۱۲۰ خط شخصی به سبب مزاحمت پیامکی قطع شده است.