آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا اختتام امروز

خط رند ۹۱۲: معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود آخرین مهلت ثبت نام بسته های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، تا اختتام امروز است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، باتوجه به شروع سال جدید تحصیلی بصورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت هایی همچون اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در طول این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه های آموزشی، تلاش نموده بود پروسه آموزش را برای دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام نمود.
در این راستا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد ترافیک نرم افزار «شاد» امسال هم برای دانش آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته های ترافیک رایگانی هم بعنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفته شده که بوسیله سامانه ictgifts.ir ارائه می شود و برای اساتید دانشگاه ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش ماهه در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir شروع شده بود، ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- به ایسنا اعلام نمود آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان، ساعت ۲۴ امروز ۱۸ مهرماه است. به همین دلیل معلمان، اساتید و دانشجویانی که تا کنون مبادرت به دریافت اینترنت نکرده اند، می توانند تا اختتام امروز به سامانه مراجعه و برای دریافت اینترنت اقدام نمایند.
همه مشمولان می توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، به این سامانه مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود پروسه ثبت نام را انجام دهند. در این طرح امکان فعال سازی و دریافت این بسته ها روی تلفن همراه و یا تلفن ثابت (ADSL) متقاضیان پیش بینی شده است. با توجه به این که فقط یکبار امکان نام نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت نام کننده باشد، بدین سبب متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی را داشته باشند.
هاشمی در این زمینه اعلام نمود: مهلت ثبت نام جهت دریافت بسته های هدیه اینترنت رایگان تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۸ به انتها می ­رسد. باتوجه به غیرفعال شدن سامانه ثبت نام از فردا، لازم است که همه افراد متقاضی و واجد شرایط شامل کلیه دانشجویان، طلاب، اساتید و معلمان که تا حالا موفق به ثبت ­نام در سامانه نشده ­اند، حداکثر تا ساعت ۲۴ امشب با مراجعه به نشانی ictgifts.ir و بوسیله درج کد ملی و شماره تلفن همراه خود پروسه ثبت نام را انجام دهند.
ایشان سپس اضافه کرد: با توجه به این که ممکن بود، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد و یا ثبت ­نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه ­ها هنوز انجام نشده باشد، امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش­ بینی شده است و بعد از پروسه گرفتن تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت. پس این دسته از افراد نیز به ­منظور دریافت بسته باید پیش از اتمام مهلت ثبت ­نام، حتما درخواست خودرا در سامانه ثبت کنند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فعال ­سازی بسته برای قسمتی از افراد که در ایام ابتدایی، درخواست خودرا در سامانه ثبت کرده بودند، شروع شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از فردا شروع و طی چند روز آینده صورت خواهد گرفت. همین طور در هنگام فعال ­شدن بسته این مساله بوسیله ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.
هاشمی اضافه کرد: پروسه ثبت نام در سامانه جهت دریافت بسته ­های هدیه اینترنت رایگان از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۷ شروع و در ابتدا به مدت هفت روز مهلت جهت انجام آن در نظر گرفته شده بود، اما باتوجه به تعداد بالای مخاطبین و استقبال ایشان، مهلت ثبت نام به مدت پنج روز دیگر و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۸ تمدید گردید.

منبع: