الون ماسک اعلام کرد خودرو های آلمانی تسلا ماه آینده از راه می رسند

به گزارش خط رند ۹۱۲ الون ماسک مدیرعامل تسلا اعلام نمود نخستین خودرو های برقی این شرکت که در کارخانه آن در آلمان ساخته شده اند ماه آینده روانه بازار می شوند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از رویترز، ماسک که روز شنبه در این کارخانه حضور یافته بود اضافه کرد: حجم تولید این کارخانه فعلا پایین است و مدتی طول خواهد کشید تا به رقم پیشبینی شده برسد.
تسلا برای آغاز تولید خودرو های برقی خود در این کارخانه منتظر اعلام موافقت نهایی دولت آلمان است. تخریب مناطق جنگلی برای ساخت این کارخانه در آلمان باعث مخالفت برخی مدافعان محیط زیست شده بود و مقرر است وزیر محیط زیست آلمان تصمیم نهایی را در این حوزه بگیرد.
ماسک در واکنش به این نگرانی ها اعلام نموده که در کارخانه جدید، مقدار آب نسبتاً اندکی مصرف می شود و تولید سلول های باتری های برقی هم بشکلی پایدار و منطبق با استانداردهای زیست محیطی صورت می گیرد.
در مرحله اول این کارخانه ۵ هزار خودرو در ماه تولید می کند که این رقم امکان دارد به ۱۰ هزار خودرو در ماه هم افزایش یابد. همینطور پیشبینی می شود تا آخر سال جاری میلادی همین تعداد باتری برقی هم در کارخانه مذکور تولید شود.
تسلا می خواهد با سرمایه گذاری ۵ میلیارد یورویی یک کارخانه باتری مستقل هم با ظرفیت ۵۰ گیگاوات در نزدیکی همین کارخانه تأسیس کند.

منبع: